هیئت صلح زندان‌های سنندج افتتاح شد
کد خبر: 4189745
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

هیئت صلح زندان‌های سنندج افتتاح شد

معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از افتتاح هیئت صلح زندان‌های سنندج خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵ هیئت صلح در کردستان راه‌اندازی شده است.

هیئت صلح و سازش زندان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، بهادر اسدی، معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان امروز، سوم دی در چهارمین جلسه کارگروه ویژه پرونده‌های قتل استان گفت: صلح و آشتی کلمات مقدسی هستند که  آثار و برکات فراوانی را به زندگی انسان‌ها می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها در سایه صلح و آشتی احساس امنیت می‌کنند، افزود: احساس امنیت حاصله از صلح و سازش در جامعه و بین افراد زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه هیئت‌های صلح و سازش در راستای تحقق این مهم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای رسیدن به این اهداف در استان تشکیل شده است،، بیان کرد: تاکنون ۳۵ هیئت صلح در کردستان راه‌اندازی شده که تشکیل این هیئت‌ها در زندان‌ها در کنار هیئت‌های صلح مساجد و بقاع متبرکه موجب کاهش ورودی پرونده به دادگستری است.

وی یادآور شد: پیگیری پرونده‌های قصاص و قتل عمد مورد توجه خاص ریاست قوه قضائیه بوده است و در این خصوص باید تلاش صلح یاران، مددکاران و هیئت‌های صلح در اخذ رضایت در پرونده‌های قتل بسیار پررنگ باشد.

مجتبی محمدی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان در ادامه این جلسه صلح و سازش را یکی از اهداف شاخص سازمان زندان‌ها ذکر کرد و گفت: مددکاران اجتماعی شاغل در زندان‌ها به عنوان صلح‌یار بیشترین نقش را در ایجاد صلح و سازش ایفا می‌کنند.

محمد خسروی، مدیر ستاد دیه استان در ادامه این جلسه گفت: به برکت وجود هیئت‌های صلح و مددکاران زندان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲۵ نفر از محکومین جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی افزود: بدهی این افراد در مجموع، مبلغ 100 میلیارد تومان بوده است، که ۲۵ میلیارد آن گذشت شکات بوده که توسط همین صلح‌یاران و مددکاران زندان انجام گرفته است و ستاد دیه نیز مبالغی را به صورت وام در جهت آزادی محکومان پرداخت کرده است.

یادآور می‌شود؛ در پایان این ابلاغ صلح‌یاری به مدیرکل اداره زندان‌های استان کردستان، مدیر ستاد دیه استان، رئیس زندان مرکزی و تعدادی از مددکاران زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شهرستان سنندج به عنوان هیئت‌های صلح زندان توسط معاون توسعه حل اختلاف استان اعطا شد.

انتهای پیام
captcha