جشن توانمند‌سازی 5 هزار مددجو در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4190412
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

جشن توانمند‌سازی 5 هزار مددجو در کرمان برگزار شد

مراسم جشن توانمند‌سازی پنج هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمان، امروز، هفتم دی‌ماه با حضور رئیس کمیته امداد کشور در مصلی امام علی(ع) این استان برگزار شد.

جشن توانمند‌ساری ۵۰۰۰ مددجو در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، هفتم دی‌ماه در جشن خودکفایی پنج هزار مددجوی کرمانی با گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه شهید سلیمانی نه تنها یک فرمانده نظامی برجسته بود بلکه خدمت‌رسانی ایشان نیز در حد اعلا بود، گفت: خدمت به مردم مهمترین کار است و در کشوری که متعلق به امام زمان(عج) و امام علی(ع) است، ارزش مضاعفی دارد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد از میراث‌های ماندگار امام راحل است و جایی بهتر از کمیته امداد برای خدمت‌رسانی وجود ندارد و همه دوست دارند در این حوزه کمک کنند، اظهار کرد: کمیته امداد جای بسیار نیک نامی است و مردم به این مجموعه اعتماد دارند و این بزرگترین سرمایه این نهاد است.

استاندار کرمان ادامه داد: در کمیته امداد عمدتاً بسیاری از کمک‌ها دیده نمی‌شود زیرا شرافت و کرامت انسانی مددجویان رعایت می‌شود و امداد، صادقانه دست نیازمندان را گرفته و کمک می‌کند. توانمندسازی مددجویان و محرومان سبب حرکت به سمت عدالت می‌شود و اقدامات امداد سبب می‌شود فرهنگ نیکوکاری و روحیه انفاقی که در جامعه وجود دارد، یادآوری شود. 

فداکار با اشاره به تأمین جهیزیه برای تمام مددجویان کرمان و در نوبت نبودن زوج‌های مددجو در کرمان، تصریح کرد: دو حوزه مهم کار کمیته امداد در کرمان بحث اشتغال و مسکن است. سال گدشته ۶۷ هزار اشتغال در کرمان انجام شده که بیش از ۳۰ درصد این اشتغالزایی از سوی کمیته امداد انجام شده است. مسکن نیز از کارهای مهم امداد در کرمان است و امیدواریم همه دستگاه‌ها کمک کنند. کار مهمتر از این دو، روحیه خودباوری است که سبب می‌شود ضعف در مددجویان درونی نشود و سبب تلاش آنها می‌شود.

استاندار کرمان در پایان با اشاره کارهای فرهنگی انجام شده در کمیته امداد، اظهار کرد: کمک به کمیته امداد و مددجویان را هم وظیفه سازمانی و هم وظیفه دینی خود می‌دانیم و هر قدمی در امداد برداریم برای ما افتخار است و باید کمک کنیم تا اشتغال و مسکن به سامان برسد.

ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه آنچه امروز در حال انجام است به همت بیش از هزار سرباز مجموعه امداد در ۳۷ پایگاه خدماتی و امدادی بوده که در دورترین نقاط به مردم خدمت کرده‌اند، گفت: بنای همه ما توانمندسازی مددجدیان و جامعه هدف است تا با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به درآمد ثابت، اشتغال پایدار و خودکفایی برسند.

وی با اشاره به پیشتازی، احسان و همراهی مردم دیار کریمان در کمک به مددجویان، افزود: ارائه خدمت به ۱۱۰ هزار مددجوی استان، اهدای سه هزار و 500 لوازم ضروری منزل، اهدای جهیزیه، حمایت از ۵۲ هزار دانش‌آموز و... بخشی از خدمات ارائه شده در ۱۰ ماه نخست امسال در کرمان بوده و همه این خدمات به نیت خیر مردم است.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: تمام دغدغه ما این است که بتوانیم دِین خود را به مردم ادا کنیم و باید شکرگزار توفیق خدمت به مردم باشیم و امیدواریم بتوانیم به تعهد خود به شهید سلیمانی برای خدمت به مردم عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha