پیروی از قرآن ایستادگی در برابر فرهنگ غرب است
کد خبر: 4190912
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۱
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی:

پیروی از قرآن ایستادگی در برابر فرهنگ غرب است

مشاور رئیس‌جمهور در امور حوزه و روحانیت با بیان اینکه انقلاب ما در پرتو قرآن است و این انقلاب را با هدایت قرآن آغاز کردیم، گفت: آیات قرآن را شعار کردیم و مردم با همین نگاه و با شعور قرآنی ایستادگی کردند. اگر بخواهیم مقابل فرهنگ بنیان برافکن غرب بایستیم باید به ریسمان قرآن چنگ بزنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، مشاور رئیس‌جمهور در امور حوزه و روحانیت، هم‌زمان با یوم‌الله نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، در محفل انس با قرآن کریم و تکریم و تجلیل از قاری بین‌المللی سلیمان جعفری و غلامرضا باوجدان و یادبود مرحوم جواد مسگری، که شامگاه، ۹ دی‌ماه در تالار نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قرآن همه‌ چیز مسلمانان است و اسلام هر چه دارد از قرآن دارد و اهل بیت(ع) هم از قرآن هستند. اهل بیت(ع) شخصیت‌هایی هستند که وجودشان از قرآن است و در اسلام چیز دیگری به غیر از قرآن نداریم. هرکس به قرآن و حقیقت آن نزدیک‌تر باشد، به همان مراتب درجه‌ شخصیت‌اش افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: قرآن کتاب شفا و دوای همه‌ دردها در قرآن است. این کتاب آسمانی نسخه زندگی یک انسان موحد را شامل می‌شود. ما در همه‌ کارها باید از قرآن استمداد بجوییم. در مسائلی اعم از تربیت، سیاست، اقتصاد، اخلاق و... باید به آن مراجعه کنیم.

تقوی در خصوص عمل به آیات، قرآن بیان کرد: در نظام ما برنامه‌نویسان باید به صورت عملیاتی از قرآن تمسک بجویند. ما باید تلاش کنیم که فرمایشات قرآن را پیاده کنیم و در قالب عمل، بتوانیم اخلاق قرآن را به کار ببندیم.

مشاور رئیس‌جمهور در امور حوزه و روحانیت گفت: قرآن کتاب خداست و هرگاه بخواهیم با خدا صحبت کنیم، باید قرآن بخوانیم و هرگاه بخواهیم ما با خداوند صحبت کنیم، باید صحیفه سجادیه را که با لسان دعا از سوی معصومین به ما گفته شده است، بخوانیم. قرآن ما را به اوج می‌رساند و همه‌ زیبایی‌هایی که در تاریخ اسلام داریم، از کلاس قرآن گرفته شده است. پیغمبر(ص) می‌فرماید: «هیچ پیغمبری مانند من اذیت و آزار ندید». اما این پیغمبر لحظه‌ای از کارش دست نکشیده است. حتی آن‌هایی که در رکاب رسول اکرم(ص) بودند، نیز مقاوم ایستادند.

وی در ادامه با اشاره به روحیه‌ستودنی پدر و مادران شهدا، تصریح کرد: انقلاب ما در پرتو قرآن است و ما این انقلاب را با هدایت قرآن آغاز کردیم. آیات قرآن را شعار کردیم و مردم با همین نگاه و با شعور قرآنی ایستادگی کردند. برای یک پدر و مادر هیچ چیزی مهم‌تر از فرزندشان نیست. اما وقتی یک نهضت قرآنی و یک مرجع تقلید مانند امام خمینی(ره) را می‌بیند، موافقت می‌کند که به جبهه‌ها برود و وقتی جنازه‌ قطعه قطعه شده‌ فرزندش را برایش می‌آورند، به خدا نجوا می‌کند: «خدایا این قربانی را از ما قبول بفرما» و این روحیه بسیار ستودنی است.

تقوی گفت: معلمان باید بدانند هیچ عاملی نمی‌تواند به اندازه قرآن تأثیرگذار باشد. والایی‌ها، بالایی‌ها، موج‌ها و اوج‌ها در طول تاریخ اسلام همه از قرآن سرچشمه گرفته است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور حوزه و روحانیت در خصوص عزاداری مردمان مسلمان کشورهای دیگر، بیان کرد: مظاهر و شعائر اسلامی در سراسر کره زمین قابل مشاهده است. روز عاشورا که می‌رسد، کشوری نیست که از آن صدای «یا حسین(ع)»، بلند نشود و عزاداری نکنند. آن‌ها مانند شهرهای کشورمان دسته راه می‌اندازند و عزاداری می‌کنند.

وی در مورد تفکر عمیق دشمنان و با اشاره به جنگ غزه، افزود: دنیا در شرایط خاصی قرار دارد نباید خیال کنیم که دشمنان را می‌توانیم با بمب از بین ببریم، زیرا این دشمنی نوعی تفکر  و دائما در حال گسترش است.

تقوی یادآور شد: مقام معظم رهبری در جلسه با مادحین که خدمات خوبی در نشر فرهنگ اهل بیت(ع) دارند، تأکید می‌کردند که دوستان هیئتی را با قرآن آشنا و مأنوس کنیم و هر دو را با هم پیش ببریم و اگر بخواهیم مقابل فرهنگ بنیان برافکن غرب بایستیم باید به ریسمان قرآن چنگ بزنیم.

مشاور رئیس‌جمهور در امور حوزه و روحانیت  اظهار کرد: ما مدیون پیشکسوتان قرآنی هستیم و مبادا کسی که کهن سال می‌شود را اعتنا نکنیم، زیرا همین افراد، نسل‌های فعلی را پرورانده‌اند‌. باید به اساتید پیشکسوت که راه را برای نسل آینده هموار کردند، توجه بیشتری کرد و برای این عزیزان، تمهیداتی ویژه‌ای اندیشید. جای تقدیر و تشکر دارد که برگزاری چنین برنامه‌های تجلیل و تکریم از پیشکسوتان قرآنی، از شهر مشهد آغاز شد.

انتهای پیام
captcha