سؤالی که دوست داشتیم از حضرت زهرا(س) بپرسیم
کد خبر: 4191426
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸

سؤالی که دوست داشتیم از حضرت زهرا(س) بپرسیم

وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از درخشان‌ترین چهره‌های والای انسانی و نمونه کامل خلقت پروردگار است، حال اگر امروز حضرت زهرا(س) حضور داشتند و ملاقات با ایشان میسر بود سؤال ما از حضرت چه بود؟

حضرت فاطمه(س)وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از درخشان‌ترین چهره‌های والای انسانی و نمونه کامل خلقت پروردگار در قالب زن و پیروی و تأسی به چنین شاهکار آفرینش در برگیرنده سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت است. اگر امروز حضرت زهرا(س) حضور داشتند و ملاقات با ایشان میسر بود چه بانوان مسلمانی که حضرت را الگوی خود می‌دانند و چه آنهایی که در ادیان دیگر حضرت را می‌شناسند به‌عنوان یک نمونه بانوی کامل قطعاً از ایشان سؤالاتی داشتند.

خبرنگار ایکنای خراسان رضوی در خصوص سؤال «اگر امروز حضرت فاطمه(س) حضور داشتند چه سؤالی از ایشان داشتید؟» با چند نفر به گفت‌وگوها پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم:

یک بانوی 30 ساله در پاسخ به این سؤال می‌گوید: اگر در دنیای امروز می‌توانستم از حضرت سؤالی بپرسم این بود که تاریخ فدک و ماجراهای آن چه بوده و آیا هر آنچه از فدک در تاریخ آمده کامل است یا جاهایی از قلم تاریخ افتاده و از نگاه اعصار جا مانده است؟

وی ادامه می‌دهد: در عصر کنونی سؤالات بسیاری مطرح است، لذا اگر حضرت زهرا(س) در عصر کنونی می‌زیستند از ایشان می‌پرسیدم آیا شیعیان امروز واقعاً شاخصه‌های شیعه بودن را دارند یا فقط نام آن را یدک می‌کشند؟ 

آقایی حدود 60 ساله در این خصوص می‌گوید: اگر امکان ملاقات با حضرت زهرا(س) را داشتم از ایشان می‌پرسیدم اگر یک دختر بدحجاب داشتید در مواجهه با او چه رفتاری نشان می‌دادید و شیوه تربیتی که برای فرزندان خود انتخاب می‌کردید بر مبنای چه قواعدی بود؟ 

وی گفت: اگر حضرت فاطمه زهرا(س) بودند از ایشان می‌پرسیدم چه شغلی را انتخاب می‌کردند یا چه شغلی برای بانوان بهتر است و آیا به عرصه‌های سیاسی ورود می‌کردند؟ 

بانوی دیگری که دانشجو است در پاسخ به سؤال بیان می‌کند: اگر حضرت فاطمه(س) را می‌دیدیم از ایشان می‌پرسیدم منش شیعیان امروز مورد پسند خدا و اهل بیت‌(ع) هست و آیا زیست دنیای غرب بر سبک زندگی مسلمانان امروز برتری دارد؟

وی می‌گوید: از حضرت می‌پرسیدم چه میزان فرزندآوری برایشان اهمیت داشت و با توجه به شرایط امروز چه تعداد فرزند داشتند، اگر در جایگاهی بودند برای تسهیل در ازدواج جوانان چگونه اقدام می‌کردند و برای رشد معنوی جوانان و نوجوانان چه راهکارهایی ارائه می‌دادند؟

یک بانوی شاغل در این خصوص اظهار می‌کند: قطعاً در مراحل مختلف زندگی، انسان به بن‌بست‌هایی می‌رسد و سؤالاتی برای رهایی از این بن‌بست‌ها برایش مطرح می‌شود، به‌طوری‌که در سنین نوجوانی این سؤال می‌تواند با دوران جوانی، میانسالی و کهنسالی متفاوت باشد و من اگر در دوران جوانی سؤالی داشتم حتماً درباره شرایط یک ازدواج موفق می‌پرسیدم، اما اکنون که دو فرزند دارم بیشتر سؤالاتم پیرامون تربیت فرزند خواهد بود.

بانوی خانه‌داری نیز در این خصوص می‌گوید: اگر این امکان فراهم می‌شد و من می‌توانستم سؤالی از حضرت فاطمه(س) بپرسم از ایشان درباره بایدها و نبایدهایی می‌پرسیدم که به یک زندگی سرشار از آرامش و عاقبت به خیری منجر شود و می‌پرسیدم برای تربیت فرزندم باید چه کارهایی انجام دهم تا در مسیر سعادت قرار گرفته و عاقبت به خیر شود.

وی ادامه می‌دهد: پرسش‌های من زیاد است، اما آنچه انسان امروز به آن مبتلا است عدم دستیابی به آرامش و نشاط است و از حضرت فرمول شاد بودن و کسب آرامش را می‌پرسیدم، از اینکه چطور مشکلات زندگی را حل کنم و یا با آن دسته از مشکلات حل نشدنی کنار بیایم.

یک بانوی معلم در پاسخ به این سؤال بیان می‌کند: من سؤالم از ایشان در مورد جوانان بود و اینکه برای جوانان چه باید کرد تا در دنیای امروز مسیر خوشبختی را پیدا کنند و به یک زندگی سعادتمندانه دست یابند.

یک دانشجوی ادبیات فارسی نیز در این خصوص می‌گوید: البته که حضور حضرت زهرا(س) به‌عنوان یک الگوی تمام عیار پاسخگوی بسیاری از سؤالات امروز جامعه بود، اما سؤالی که در ذهن دارم این است که اگر حضرت امروز بودند رابطه ایشان با بانوان سایر ادیان و فرهنگ‌ها چگونه بود؟   

وی اظهار می‌کند: با توجه به عصر تکنولوژی و گسترش فضای مجازی و جدای از مزایای آن، اما باعث ایجاد شبهات زیادی در ابعاد مختلف زندگی شده و بسیاری از جوانان و نوجوانان امروز در گیرو دار این شبهات مسیر زندگی را به اشتباه می‌روند و دوست داشتم از حضرت بپرسم در مواجهه با این قبیل افراد چه رفتاری داشتند و برای هدایت آنها به مسیر درست زندگی چگونه اقدام می‌کردند؟

این دانشجو می‌افزاید: اگر حضرت فاطمه(س) بودند از ایشان می‌پرسیدم ملاک انسان امروز برای رسیدن به یک تفسیر صحیح از دین چه بود و در این خصوص چه میزانی را برای زندگی بهتر انتخاب می‌کردند.

یک بانوی 30 ساله در این خصوص می‌گوید: از حضرت زهرا(س) می‌پرسیدم همه این اتفاقات دنیا قرار است به چه چیزی ختم شود و ما برای دستیابی به یک زندگی سعادتمندانه باید چه کاری انجام دهیم، همچنین سؤال می‌کردم تلاش شما و امیرالمؤمنین علی(ع) برقراری عدل بود، اما چرا در دنیای امروز این عدل شما فراموش شده است؟

یک دانشجوی آقا در پاسخ به این پرسش بیان می‌کند: اگر حضرت زهرا(س) بودند از ایشان می‌پرسیدم ملاک‌های انتخاب یک همسر خوب از نگاهشان چیست و با توجه به اینکه آمار طلاق در دنیای امروز سرسام‌آور است برای پایداری زندگی، هر یک از زوجین چه رفتاری باید داشته باشند؟

یک دانش‌آموز دختر نیز در پاسخ به این سؤال می‌گوید: خیلی دوست داشتم از حضرت بپرسم آینده من چطور می‌شود و چه رشته‌ای قبول می‌شوم، کی ازدواج می کنم و هر چه در مورد آینده بود از ایشان می‌پرسیدم.

یک بانوی میانسال هم در این خصوص اظهار می‌کند: من اگر ایشان را می توانستم ملاقات کنم اول از ایشان درخواست می‌کردم برای تمام جوانان دعا کنند و سپس از ایشان می‌خواستم مرا شفاعت کنند، البته بیشتر از حضرت درخواست داشتم تا سؤال، اما از ایشان می‌پرسیدم چه کنیم تا فرزندان ما و نسل جدید از گرفتاری‌های دنیای امروز  و سبک زندگی غلط که بیشتر جوانان و نوجوانان نسل امروز به آن مبتلا هستند نجات پیدا کنند.

وی ادامه می‌دهد: من هر وقت دلگیر می‌شوم با حضرت صحبت می‌کنم، چرا که ایشان دردودل‌های کسانی‌که با ایشان صحبت می‌کنند را می‌شنوند و هر چه صلاح خدا باشد پاسخ می‌دهند.

یک بانوی نوجوان نیز بیان می‌کند: من اگر حضرت فاطمه(س) را ببینم از ایشان می‌پرسم جایگاه مادر در پیشگاه خداوند چه میزان بالا است و مقام مادر در درگاه الهی به چه میزانی سنجیده می‌شود؟ می‌پرسم مادرانی که آسمانی شده‌اند آیا خدا به آنها اجازه می‌دهد برای فرزندانشان دعا و به آنان در مشکلات زندگی کمک کنند و می‌پرسیدم الان مادرم کجاست؟ 

وی می‌گوید: اگر حضرت را می‌دیدم از ایشان سؤالات مادرانه می‌پرسیدم و سؤال می‌کردم آنان که مادرانشان را از دست می‌دهند باید در سخت‌ترین برهه‌های زندگی به آغوش چه کسی امن‌تر از مادر پناه ببرند و می‌پرسیدم آیا برای آنان مادری می‌کنند؟

انتهای پیام
captcha