پرداخت ۱۳۵ فقره وام اشتغالزایی به هنرمندان گلستانی
کد خبر: 4192683
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت:

پرداخت ۱۳۵ فقره وام اشتغالزایی به هنرمندان گلستانی

مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اشتغازایی و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه به عنوان دیگر موضوعات مطرح در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و گفت: 135 فقره تسهیلات وام با اعتبار 100میلیارد ریال با همکاری اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی به هنرمندان گلستانی پرداخت شد.

الهام متین، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، نشست صمیمی اصحاب فرهنگ، هنر، فعالان قرآنی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان با حضور استاندار گلستان امروز، 17 دی ماه در تالار فخرالدین‌ اسعد گرگانی برگزار شد.

الهام متین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تسلیت حادثه جانگداز شهدای کرمان و محکوم کردن این واقعه دردناک، گفت: دشمنان ایران بدانند، ملت ایران شهادت پرورند و شهادت طلبند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه این نشست بنا به درخواست استاندار گلستان، برگزار شد، ادامه داد: با عنایت ویژه استاندار گلستان و رئیس جمهور بودجه‌ای به مبلغ 2 هزار 680 میلیارد ریال برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام سطح استان اختصاص یافت و 11 پروژه در سطح استان با اختصاص منابع به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

متین به ارائه طرح‌های بسیاری توسط هنرمندان گلستان در جهت بسترسازی جریان فرهنگی اشاره کرد و افزود: بدلیل کمبود منابع و بودجه ما ناچار به اولویت‌بندی هستیم، لذا با اختصاص منابع به مبلغ 960 میلیارد ریال در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی یک اتفاق خاص و ویژه به‌شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه هنرمند باید اثر هنری‌اش را به مرحله فروش برساند و به خودکفایی برسد، اظهار کرد: در طی نشست‌هایی با فرماندار گرگان، شهردار گرگان، استاندار و مدیر کل  میراث فرهنگی، راه‌اندازی یک بازارچه با محصولات فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن و عترت را چهار حوزه این اداره برشمرد و تصریح کرد: در بخش قرآنی یک اتحادیه و 53 مؤسسه قرآنی، در بخش فرهنگی 5 انجمن شعر و ادب استانی، 105 مؤسسه و 173 کانون آگهی و تبلیغاتی، در بخش هنری 7 انجمن هنری، یک واحد سینمایی، مجموعا 77 مؤسسه هنری، 225 آموزشگاه آزاد هنری، 11 نگارخانه، 9سینما و 13 سالن اجرای نمایش و موسیقی در سطح استان با قریب به 7000 هنرمند داریم.

متین جدول 17 و تبصره 14 را دو مبحث اعتباری برای حمایت از مؤسسات و انجمن‌ها دانست و ادامه داد: امسال تمامی طرح‌ها با ویژگی تربیت نیروی متعهد و متخصص، جریان‌ساز و ابتکاری و محوریت ایجاد نشاط، محرومیت زدایی، توانمندسازی و عدالت فرهنگی در غالب قرارگاه شهید آوینی ارائه و به داوری خواهند رسید.

وی با اشاره به اشتغالزایی و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه به عنوان دیگر موضوعات مطرح در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، افزود: پرداخت وام، حمایت مالی در غالب تبصره 18و پرداخت تسهیلات خانگی از جمله راه‌های حمایت از اثر هنرمندان بوده که از محل تبصره 18 مبلغ  4 هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی برای 18 نفر در سطح استان پرداخت شد.

مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از پرداخت مجموعه 135 وام با اعتبار 100میلیارد ریال با همکاری اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی خبرداد و افزود: 5 تیم اعزامی به جشنواره منطقه‌ای توانست 10 جایزه را به خود اختصاص داده و یاسین رضوانی به مرحله ملی راه پیدا کند و برای اولین در تاریخ استان گلستان بعد از انقلاب اسلامی سه فیلم به بخش مسابقه‌ای جشنواره فیلم کوتاه راه پیدا کرد.

متین با اشاره به دبستان هنرهای زیبای دخترانه در دو رشته موسیقی و سینما با 10 دانشجو، گفت: درصدد افزایش رشته در حوزه دختران و راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبای پسرانه در سطح گلستان هستیم.

انتهای پیام
captcha