آغاز فعالیت‌ نهمین جشنواره بین‌المللی قرائت قرآن در کازابلانکا + فیلم
کد خبر: 4195884
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

آغاز فعالیت‌ نهمین جشنواره بین‌المللی قرائت قرآن در کازابلانکا + فیلم

فعالیت‌های نهمین جشنواره بین‌المللی قرائت قرآن کریم شامگاه دیروز چهارشنبه در کازابلانکا آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از السفیر 24، این جشنواره به همت انجمن «آغازگر ارتباطات و توسعه اجتماعی» در مجتمع فرهنگی عبدالله قنون در عین الشق آغاز و مجتمع آموزشی حسن دوم در محله ابن مسیک در کازابلانکا برگزار  و چهار روز به طول خواهد انجامید.

 مراسم افتتاحیه از ساعت شش بعد از ظهر در مجتمع فرهنگی عبدالله قنون آغاز و حدود 100 متسابق از سراسر مراکش در آن شرکت خواهند کرد.

در مراسم اختتامیه که در 27 ژانویه (8 بهمن‌ماه) برگزار می‌شود، برگزیدگان واجد شرایط برای شرکت در مرحله نهایی جشنواره روی صحنه می‌روند. در این مرحله دوازده برگزیده از سوی هیئت داوران انتخاب خواهند شد. شش جایزه به کودکان خردسال دختر و پسر و شش جایزه نیز به بزرگسالان زن و مرد اهدا خواهد شد. علاوه بر این لوح تقدیری نیز به رسم یادبود به برگزیدگان اهدا می‌شود.

ریاست افتخاری این جشنواره بر عهده محمد یوسف، دبیر کل شورای عالی علمی است و از شیخ محمد الترابی قاری و مبتهل مشهور مراکشی نیز تجلیل خواهد شد. در ویدئوی زیر می‌توانید بخشی از تلاوت این قاری بزرگ مراکشی به شیوه مغربی را مشاهد کنید.

در این دوره از جشنواره ریاست هیئت‌داوران بر عهده شیخ عبدالکبیر الحدیدی است که در یکی از دوره‌های پیشین از وی تجلیل شده است.

حداقل ۴۰۰ شرکت‌کننده از مناطق مختلف مراکش و دیگر کشورهای جهان در این جشنواره شرکت خواهند داشت.

مراکش کانون فعالیت‌های قرآنی در غرب و شمال غرب آفریقا است و هرساله فعالیت‌های قرآنی بسیاری از سوی نهادهای قرآنی این کشور در داخل و خارج به‌ویژه کشورهای حوزه غرب آفریقا برگزار می‌شود. از سویی مراکش مرکز چاپ و انتشار قرآن به روایت ورش از نافع است که روایت رایج در شمال و غرب آفریقا به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام
captcha