دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان بازگو شود
کد خبر: 4196007
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان بازگو شود

امام جمعه کرج گفت: نباید هدف از برگزاری جشن انقلاب، فقط شادی و نشاط باشد، بلکه باید روش تبیین دنبال و دستاوردهای انقلاب و اهداف آن به شیوه‌های نو برای نسل جوان بازگو شود.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، ششم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به پیش رو بودن ایام پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تبریک این ایام اظهار کرد: این نظام و کشور، در طول سال‌های پس از انقلاب فرازها و نشیب‌های بسیاری به خود دیده و با ظرفیت‌های بالای الهی، تهدیدهای بی‌شماری را به فرصت تبدیل کرده و مسیر پیروزی را ادامه داده که یکی از بهترین فرصت‌ها برای از بین بردن تهدیدات دشمن و انتقال مفاهیم انقلاب، دهه فجر است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: نباید هدف از برگزاری جشن انقلاب، فقط شادی و نشاط باشد، بلکه باید روش تبیین دنبال و دستاوردهای انقلاب و اهداف آن به شیوه‌های نو برای نسل جوان بازگو شود. نسل جوان ما باید بداند انقلاب نعمتی است که نور امید را در دل‌های مستضعفان جهان روشن و مقدمات تحقق وعده‌های الهی و حکومت مهدوی را فراهم کرده است.

حسینی‌همدانی مطرح کرد: حرکات شجاعانه امروز یمن به برکت انقلاب است و یمن مظلوم با اقتدار به مقاومت ادامه می‌دهد و آمریکا و صهیونیست را سردرگم کرده است، به گونه‌ای که کسانی که هیچ وسیله و ادواتی در اختیار نداشتند، طی این چند سال، موشک‌های نقطه زن را در اختیار دارند و در حال حاضر دریای سرخ در اختیار آنهاست و این نشان می‌دهد که کار خود را به درستی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ریشه انقلاب ما تعالیم قرآن کریم و مکتب اهل بیت (ع) بود؛ قرآن همواره نسبت به حضور جریان باطل در مقابل جریان حق به ما هشدار و آموزش داده که جبهه حق در این زمینه چگونه باید عمل کند و ما با بهره مندی از قرآن کریم سیاست‌های رفتاری خود را با دشمنان و بیگانگان تنظیم و عمل می‌کنیم.

این مسئول گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه و استکبار دچار شوک و از همان زمان دشمنی‌ها آغاز شد و تا امروز هم با انواع روش‌ها ادامه دارد. امروز با اینکه دشمنان به ظاهر با استفاده از سلاح‌ها و تجهیزات و امکانات مادی که در اختیار دارند باید پیروز شوند اما آنها با بررسی وضعیت حال و گذشته خود به این واقعیت پی برده‌اند که در حال شکست خوردن‌های سنگین هستند و ملت غیور ایران همواره در عرصه‌های مختلف استکبار را عصبانی و هر سال در دهه فجر به ویژه ۲۲ بهمن این اقدام را تکرار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به نقش مهم مردم در تحقق و تأثیرگذاری زنده نگه‌داشتن ایام الله دهه فجر عنوان کرد: هر چه حضور مردم فعالانه‌تر و آگاهانه‌تر باشد، این جریان اثرگذاری و مانایی بیشتری دارد. در این برهه زمانی یکی از مصادیق مهمی که موجب عصبانیت دشمنان انقلاب می‌شود، حضور پرشور در انتخابات اسفند ماه بوده و این کار امری جامع است.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه این امر جامع هم در مشارکت مردم در انتخابات تأثیرگذار است و هم دشمن را عصبانی می‌کند، اظهار کرد: جریان و عده‌ای دوست دارند بر اساس چیزی که اتاق‌های فکر بیگانگان برای آنها ترسیم کرده‌اند مشارکت حداکثری صورت نگیرد و با طرح دوقطبی مانند رأی دادن و رأی ندادن انتخابات را بی‌رونق کنند.

امام جمعه کرج افزود: اما به فضل خداوند خواهند دید که مردمی که دل در گرو ایران قوی دارند با هر سلیقه‌ای پای صندوق‌های رأی حاضر شده و برگ زرین دیگری را در تاریخ این کشور ثبت خواهند کرد. هر ایرانی غیرتمندی می‌داند که مشارکت مردم از مبانی قدرت کشور است و برای رسیدن به اهداف بلند تمدنی که در مسیر آن در حال حرکت هستیم باید در این رویداد سیاسی شرکت کنیم.

وی متذکر شد: نباید در دام دوقطبی‌های کاذبی که بیگانگان و برخی جریان‌ها به راه می‌اندازند بیفتیم. استکبارجهانی به خصوص آمریکای خبیث در این سال‌ها همواره تلاش کرده با جنگ سخت و نرم امنیت کشور را بهم بریزد و در روزهای آینده نیز تلاش می‌کند با تهدیدهای سنگین حضوری حداکثری مردم را کمرنگ کنند، بنابراین مواظب باشید در جبهه دشمن قرار نگیرید و در زمین او بازی نکنید.

انتهای پیام
captcha