اشتغال ۱۳۰۰ نفر از مددجویان در بنیاد تعاون زندانیان کردستان
کد خبر: 4196127
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

اشتغال ۱۳۰۰ نفر از مددجویان در بنیاد تعاون زندانیان کردستان

مدیر بنیاد تعاون زندانیان نمایندگی کردستان گفت: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال موفق به اشتغال یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از زندانیان شده است.

اشتغال زندانیان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، شهرام حنیفی، مدیر بنیاد تعاون زندانیان نمایندگی استان کردستان با اشاره به اشتغال زندانیان کردستان گفت: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال به‌صورت خودگردان، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی موفق به اشتغال یک هزار و ۳۰۰ نفر از زندانیان شده است.

وی افزود: از این تعداد ۴۸۰ نفر به‌صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به‌کار بوده و مابقی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند. متوسط دریافتی زندانیان اعزام به‌کار و کارگاهی با توجه به ساعت کارکرد و کیفیت کار آنان (سطح مهارت) به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان نمایندگی استان کردستان بیان کرد: محصولات تولیدی زندانیان بنا بر نوع فعالیت شامل خودگردان، مشارکت، واگذاری به کارآفرین یا مراکز خصوصی و دولتی به فروش می‌رسد که در نوع فعالیت خودگردان، توسط واحد بازرگانی بنیاد تعاون به بازار عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه تولیدات زندانیان توسط بنیاد تعاون تهیه و در دسترس آنان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در نوع فعالیت مشارکت و واگذاری توسط کارآفرین و محصولات تولیدی شامل محصولات بتنی، تریکو، پرورش ماهی، پرورش قارچ و تولیدات صنایع دستی زندانیان با کمک و بازاریابی بنیاد تعاون و یا برگزاری نمایشگاه‌ به بازار عرضه می‌شود.

حنیفی ادامه داد: عمده فعالیت‌های کشاورزی بنیاد تعاون زندانیان استان کردستان شامل کاشت جو، گندم، فرنگی جات، محصولات گلخانه، پرورش قارچ و محصولات باغی شامل گل محمدی، صنوبر، سیب زرد و قرمز و ... است.

وی گفت: در راستای تشویق کارآفرینان برای راه‌اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و همچنین تشویق مراکز خصوصی جهت بکارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی ۴ درصد می‌کند.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان نمایندگی استان کردستان گفت: محصولات تولیدی زندانیان شامل صنایع دستی(تسبیح، تخته نرد، وسایل چوبی دکوری، گیوه، فرش دست بافت، کیف پول چرم، ساک و کوله پشتی)، محصولات خیاطی و تریکو(لباس بیمارستانی، پافر، شلوار، لباس‌های ورزشی)، صنایع فلزی(در و پنجره، فرغون و ...)، بند ساعت، زغال، کاسه سفالی و محصولات کشاورزی (صیفی‌جات، گندم و جو، باغبانی) است.

انتهای پیام
captcha