تشکیل 29 کمیته برای اجرای برنامه‌های دهه فجر در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4196510
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد

تشکیل 29 کمیته برای اجرای برنامه‌های دهه فجر در آذربایجان‌غربی

حجت‌الاسلام ناصر آقایی گفت: ستاد برگزاری مراسمات دهه فجر در استان تشکیل شده و امسال 29 کمیته تشکیل شده و برای اولین بار شورای اندیشه‌ورز ایجاد شد در تمامی 20 شهرستان آذربایجان‌غربی، ستاد دهه فجر شهرستانی شکل گرفته است.

جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم دهه فجربه گزارش ایکنا ازآذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه 8 بهمن ماه در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم دهه فجر اظهار کرد: اینکه انسان روزهای خاص را زنده نگه‌داشته و یاد کند مسئله فطری بوده که اهمیت ایام را نشان می‌دهد و در تمامی نقاط جهان این روزها گرامی داشته شده و به نسل‌های بعدی و جوان منتقل می‌شود.

وی افزود: هویت تمامی ملت و امت‌ها از این موضوع نشات می‌گیرد و در دین اسلام نیز به این موضوع اشاره شده و در روش و منش اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نیز نمود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی با شیوه‌های جدید و ایده‌های نو در برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب تلاش کرده و از کلیشه بودن مراسم‌ها دوری کنند و برنامه‌های جدیدی در شکل‌های نو برگزار کنند.

وی ادامه داد: بیشتر برنامه‌ها همراه با تبیین باشد تا آحاد مردم و نسل‌های جدید با این موضوع که کجا بودیم و اکنون به کجا رسیدیم آشنا و یادآوری شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نتایج برگزاری جشن‌های انقلاب را به انتخابات شورای اسلامی وصل کنیم زیرا بعد از اغتشاشات این انتخابات اولین گردهمایی سرتاسری برای ایجاد افتخار و تعیین سرنوشت است.

حجت‌الاسلام ناصر آقایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، نیز در این جلسه اظهار کرد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357  به قصد نظارت بر حکومت به قم رفت و هدف از انقلاب توسط امام راحل حکومت نبود بلکه حاکم بودن اسلام و اسلامی بودن دولت بود و خود در راس حکومت نبود.

وی افزود: هدف از تشکیل حکومت از منظر امیرالمومنین(ع)، که انقلاب اسلامی نشات گرفته از حکومت علوی بوده، اجرای عدالت و حق را به صاحبان حق رساندن است.

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرموده: «اگر پیمان خداوند با علما نبود که در مقابل ظالم یا پرخوری ستمگران ایستادگی کرده و در برابر گرسنگی مظلومان سکوت نکنند، افسار حکومت را بر روی خودش انداخته و وارد این امر نمی‌شدم»، نظام جمهوری اسلامی ادامه نظام علوی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از نظر آماری در روستاهای راستان امکانات محدود و یا اصلا وجود نداشت و امکانات رفاهی از جمله برق‌رسانی، مخابراط، گازرسانی به مناطق روستایی و حتی بعضی از شهرستان‌ها، خانه بهداشت در این مناطق، تامین آب شرب سالم و... به برکت انقلاب اسلامی تامین شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: ستاد در دهه فجر در استان تشکیل شده و امسال 29 کمیته تشکیل و برای اولین بار شورای اندیشه‌ورز ایجاد شد در تمامی 20 شهرستان آذربایجان‌غربی، ستاد دهه فجر شهرستانی شکل گرفته است و کمیته‌های اجرایی دهه فجر هر کدام وظایف مخصوص خود را دارند.

انتهای پیام
captcha