امروز نیازمند تقریب و وحدت در بین اقوام هستیم
کد خبر: 4197205
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
سردار معروفی؛

امروز نیازمند تقریب و وحدت در بین اقوام هستیم

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: یک راهبرد جدی دشمن انشقاق در میان مردم ایران اسلامی است و امروز بیش از هر زمان به تقریب و وحدت نیاز داریم.

سردار معروفی، معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفینبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین امروز ۱۱ بهمن ماه سال جاری در آیین اختتامیه همایش ملی نغمه سرایان اهل سنت اظهارکرد: یکی از رویکردهای این همایش، نمایش و تبیین انسجام و همبستگی میان شیعه و اهل سنت و البته همدلی میان تمامی اقوام در کشور است.

وی با بیان اینکه یک راهبرد جدی دشمن انشقاق در میان مردم ایران اسلامی است و امروز بیش از هر زمان به تقریب و وحدت نیاز داریم، افزود: برگزاری این همایش هم در راستای اثبات ارادت و محبت اهل تسنن به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، اهل سنت ما عاشق فرزندان رسول الله(ص) هستند.
 
وی افزود: نظام اسلامی ایران برگرفته از مکتب وحی است و انقلاب ما بر پایه اسلام ناب محمدی شکل گرفت و بر این اساس تقریب و وحدت هم ذیل نظام اسلامی معنا یافته ، وحدت سبب قدرت، انسجام و آرامش در جامعه است.
 
وی گفت: دشمن تلاش دارد تا در میان مردم ما انشقاق ایجاد کند اما شیعه و اهل سنت مشترکات بسیاری دارند که برای حفظ وحدت باید مورد توجه قرار گیرد، اگر این مشترکات مورد توجه باشد جایی برای انشقاق وجود ندارد.
 
سردار معروفی اظهار کرد: در کشورهای دیگر، تکثر اقوام یک تهدید و خطر محسوب می شود اما در ایران اسلامی، وحدت مایه قدرت و همبستگی است زیرا مردم ما با تاسی به آرمان های انقلاب و بر اساس آموزه های قرآن در کنار هم با وحدت زندگی کرده و نهضت انقلاب اسلامی را تثبیت کرده‌اند.
 
سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان‌شمالی نیز در این همایش گفت: مردم ایران در ایام الله فجر انقلاب اسلامی و حضور در پای صندوق های رای در انتخابات پیش رو با حضور حداکثری خود توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و با امام راحل و شهدا تجدید بیعت می‌کنند.
 
وی با اشاره به این موضوع که ملت ایران در روز یازدهم اسفند ماه حماسه ای دیگر را خلق خواهند کرد، افزود: ۹ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان‌شمالی را اهل سنت تشکیل می‌دهد و اهل سنت و شیعه در این استان با وحدت و همدلی و مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند و همیشه در صحنه هستند.
 
وی تصریح کرد: اوج حماسه مردم استان در سفر رهبر انقلاب به استان رقم خورد، که معظم له حدود ۱۰ روز در خراسان‌شمالی حضور داشتند و در این سفر شور و شعور مردم استان رقم خورد.
 
سردار فرجی تاکید کرد: وحدت و انسجام ملی در ایران اسلامی، بین اهل تشیع و اهل سنت تمام نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرده و هر روز انقلاب اسلامی قدرتمندتر و با صلابت‌تر خواهد شد.
انتهای پیام
captcha