۶ هزار نفر در خراسان‌شمالی در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند
کد خبر: 4198066
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

۶ هزار نفر در خراسان‌شمالی در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: در سطح استان شش هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج قرار دارند.

غلامرضا شاکری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، غلامحسین شاکری کوشکی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی امروز ۱۶ بهمن ماه در نشست خبری با اشاره به اینکه ۱۶ هزار نفر در استان برای وام ازدواج نام‌نویسی کرده‌اند، اظهارکرد: تاكنون تسهیلات ۱۰ هزار نفر پرداخت شده و شش هزار نفر نیز در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

وی با بیان اینکه بانک‌های خراسان‌شمالی در پرداخت تسهیلات ازدواج سبب شده‌اند که این منطقه رتبه ۲۹ کشور را داشته باشد، یادآورشد: با توجه به رایزنی‌ها مقرر شده از سوی بانک مرکزی خط ویژه پرداخت تسهیلات ازدواج برای استان در نظر گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه در خراسان‌‌شمالی ۵۰ هیات ورزشی فعال داریم، گفت: طی سال جاری ۱۰۴ نفر از مدال آوران استان به تیم ملی دعوت شده‌اند.
 
شاکری با تاکید بر اینکه ۱۰۵ نفر از استان در رشته‌های مختلف مدال طلا ،  نقره و برنز کسب کرده‌اند، افزود: این رشته‌ها شامل مچ اندازی، کوراش، جودو، بدمینتون، بوکس، شمشیربازی و ورزش‌های زورخانه‌ای است.
 
وی با تاکید بر اینکه کوراش خراسان‌شمالی در سطح جهانی و آسیایی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، افزود: با توجه به رایزنی‌های انجام شده مقرر است کمپ آسیایی تیم کوراش در استان ایجاد شود.
 
شاکری با اشاره به وجود ۷۸ سمن در استان که ۴۰ درصد بانوان و ۶۰ درصد هم آقایان هستند، افزود: طی سال جاری ۷۰ کارگاه قبل از ازدواج با حضور سه هزار نفر برگزار شد.
 
وی با بیان که طی سال‌های گذشته سه مرکز مشاوره در استان فعالیت داشتند، افزود: هم اکنون با افزایش شش مرکز تعداد این مراکز در استان به ۹ باب رسید.
 
شاکری با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی خراسان‌‌شمالی از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: سرانه فضای ورزشی در میانگین کشوری ۵۴ صدم درصد بوده در حالی که این شاخص در خراسان‌‌شمالی ۵۷ صدم درصد بوده و با افتتاح پروژه های در دست اجرا این مهم ۱.۲ دهم درصد می‌رسد.
 
وی با اشاره به وجود ۵۸ پروژه ورزشی نیمه تمام در استان، یادآورشد: تا پایان سال ۱۴۰۳ بخشی از این پروژه ها که پیشرفت بالای ۵۰ درصد دارند به بهره می‌رسد.
 
شاکری تصریح کرد: با توجه به وجود فضای‌های ورزشی در استان اما بازهم خراسان‌شمالی از فضاهای مناسب و استاندارد برخوردار نیست، در این راستا ۷۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این منطقه هزینه شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در مجموع در خراسان‌‌شمالی ۲۲۸ فضای ورزشی سرپوشیده و روباز داریم که ۳۹ مورد از آن در سطح روستاها قراردارد.
انتهای پیام
captcha