مخاطبان سینما در خراسان‌شمالی افزایش یافت
کد خبر: 4198224
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

مخاطبان سینما در خراسان‌شمالی افزایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری میزان استقبال مردم از سینما در استان بیش از ۱۴۰ درصد افزایش یافت.

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی امروز ۱۶ بهمن ماه در نشست خبری اظهارکرد: تعداد مخاطبان سینماهای خراسان شمالی طی ۱۰ ماه نخست سال جاری به نسبت سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

 
وی یادآورشد: سینماهای استان در ۱۰ ماهه امسال ۱۳ میلیارد ریال فروش داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد رشد داشته است.
 
صادقی با اشاره به اینکه ۴۵ هزار و ۳۴۳ نفر در این بازه زمانی مخاطبان فیلم های سینمایی در استان بودند، افزود: ۲۸ عنوان فیلم با یکهزار و ۴۴۳ سانس طی ۱۰ ماهه امسال در سینماهای این استان اکران شد.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از فیلم ها در مجتمع های فرهنگی و هنری برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود، گفت: هفت سینما در مجتمع های تجاری بجنورد ایجاد و آماده بهره برداری است.
 
صادقی با بیان اینکه فضاهای فرهنگی استان یک چهارم میانگین کشوری است، گفت:که باید با جذب اعتبارات و تکمیل طرح‌های فرهنگی نیمه تمام این کمبود جبران شود، که بهره برداری از مجتمع فرهنگی و هنری دوبرار با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا تغییر چشمگیری در فضای فرهنگی استان ایجاد می‌کند.
انتهای پیام
captcha