جهاددانشگاهی گلستان؛ جوان‌ترین جهاددانشگاهی کشور
کد خبر: 4198454
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
رئیس جهاددانشگاهی گلستان عنوان کرد:

جهاددانشگاهی گلستان؛ جوان‌ترین جهاددانشگاهی کشور

شهبازی با اشاره به چهاردهمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی گلستان ضمن تشکر از افراد اسبق که در این مجموعه فعالیت داشتند، گفت: جهاددانشگاهی گلستان با میانگین سن 37 سال جوان‌ترین جهاددانشگاهی کشور است.

ابراهیم شهبازی، رئیس جهاددانشگاهی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، ابراهیم شهبازی، رئیس جهاد‌دانشگاهی گلستان در آئین اختتامیه رویداد ملی «ما تمدن سازیم با محوریت همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی» که امروز، 17 بهمن‌ماه در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، به بیان گزارش عملکرد جهاددانشگاهی گلستان در دولت سیزدهم پرداخت.

رئیس جهاد‌دانشگاهی گلستان با اشاره به چهاردهمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی گلستان ضمن تشکر از افراد اسبق که در این مجموعه فعالیت داشتند، گفت: جهاددانشگاهی گلستان با میانگین سن 37 سال جوان‌ترین جهاددانشگاهی کشور بوده و دوره تحولی در جهاددانشگاهی گلستان توسط افراد جوان به لطف نگاه ویژه استاندار گلستان شروع شد.

شهبازی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد فرهنگی است، به تشریح فعالیت‌های حوزه فرهنگی پرداخت و گفت: خبرگزاری ایکنا گلستان از رتبه 29 به رتبه 19 رسیده و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، امسال 17 طرح ملی و استانی برگزار کرده است، این مرکز علمی به‌دلیل نوع فعالیت می‌تواند در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به مدیران و مسئولان کمک کند.

وی افزود: مرکز تولید محتوا در زمان فعالیت خود کارهای متفاوتی از جمله موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک و دیگر فعالیت‌ها انجام داده و مرکز انتشارات در سال جاری 6 کتاب منتشر و خبرگزاری ایسنا گلستان علاوه بر برگزاری جشنواره‌ها، رتبه 8 کشوری را کسب کرده ‌است.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با اشاره به افتتاح سازمان دانشجویان، ادامه داد: این بخش در گذشته تقریباً نیمه فعال بود و امسال با وجود نوپا بودن توانست در دور اول مناظرات دانشجویی، 48 تیم را جذب کند و مراحل بعدی با شروع ترم جدید برگزار می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه خلاقیت صرفاً توسط مردم، دولت و یا دانشگاه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: خلاقیت تنها در نهادهای هیبریدی یا واسطه‌ای صورت می‌گیرد که ترکیبی از این سه گروه باشد و جهاددانشگاهی از این نوع نهادها است.

وی با اشاره به اینکه 4 طرح توسط استاندار گلستان برای حوزه پژوهش پیش‌بینی شده است، ادامه داد: طرح فناورانه تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان با هدف‌گذاری توسعه 870 هکتار در هر سال، اصلاح و ذخیره‌سازی ژنتیکی اسب اصیل ترکمن با هدف ارزآوری 5 میلیون دلار در سال برای استان و طرح بهبود ژنتیکی افزایش ضریب تولید و تأمین پروتئین از طریق مرکز تخصصی زیست‌فناوری‌های نوین تولید دام با هدف 20 درصد ضریب تولید از جمله طرح‌هایی بوده که توسط سازمان برنامه‌ریزی شورای ارزی حمایت و مورد تأیید شده‌ است.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با تأکید بر اینکه بالغ بر یک هزار و 320 نمونه ذخیره‌سازی خون بندناف توسط واحد پژوهش صورت گرفته است، بیان‌کرد: در حوزه آموزش 30 هزار نفر در حوزه‌های مختلف آموزش دیدند.

شهبازی با استناد به سخن آیت‌الله رئیسی که عملکرد و بازدهی یک مدیر از اشتغال‌زایی آن مشخص می‌شود، افزود: در دو سال گذشته دو هزار و 379 نفر در حوزه مشاغل خانگی شاغل شدند و این حوزه از یک فرایند نامتوازن در راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی به یک فرایند متوازن رسیده است.

انتهای پیام
captcha