پرونده ششمین کاروان قرآنی انقلاب بسته شد + فیلم
کد خبر: 4198847
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

پرونده ششمین کاروان قرآنی انقلاب بسته شد + فیلم

آیین اختتامیه ششمین کاروان قرآنی انقلاب پنجشنبه ۱۹ بهمن، در حسینیه ثارالله(ع) ارومیه با حضور پرشور عاشقان قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، ششمین کاروان قرآنی انقلاب حرکت خود را از ۱۱ بهمن‌ماه در استان کردستان آغاز و در شهر‌های قروه، سنندج، مریوان، سقز و بانه برنامه و محافل قرآنی خود را اجرا کرد. با پایان مأموریت کاروان قرآنی انقلاب در استان کردستان، مردم آذربایجان غربی میزبان بعدی سفر‌های این کاروان بودند.

برهمین اساس کاروان قرآنی در روز‌های اخیر در شهر‌های اشنویه، میاندوآب، مهاباد و در نهایت ارومیه حضور یافته و با استقبال پرشور مردم این شهر‌ها به اجرای برنامه پرداختند.

محفل انس با قرآن کریم در ارومیه نیز با شعار «قرآن کتاب زندگی، محور وحدت» با حضور حجت‌السلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی شهرستان ارومیه برگزار شد.

تلاوت قرآن حبیب صداقت و حجت‌الاسلام حمید رحیم‌دخت از قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه ششمین کاروان قرآنی انقلاب بود.

سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در بخشی از این مراسم با تجلیل از بانیان برگزاری این محفل قرآنی اظهار کرد: جلسه قرآنی بهترین و فاخرترین کار معنوی و فرهنگی است که در ایام مبارک دهه فجر برگزار می‌شود. امروز دشمنان قرآن با دستور اتاق فکر خود اهانت و توهین به قرآن و ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در این راستا این کار را در چند کشور خارجی انجام و مورد انزجار قرار گرفتند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: دشمنان از ترس آن که به اسلام و قرآن در غرب تمایل و علاقه ایجاد شده است، اقدام به این کار کردند، اما اقدامات آن‌ها باعث شناخته شدن هر چه بیشتر قرآن در غرب شد. در حقیقت قرآن اعجاز پیامبر(ص) است و مردم دنیا نیز به این باور رسیده‌اند که آموزه‌های قرآن مفید و باارزش است و انسان را به سوی یک زندگی رستگارانه رهنمود می‌کند.

یادآور می‌شود کاروان قرآنی انقلاب در این دوره، با حضور استادان و قاریان برجسته بین‌المللی و پیشکسوتان قرآنی ازجمله احمد ابوالقاسمی، سیدمحسن موسوی‌بلده، حمیدرضا احمدی‌وفا، مهدی قره‌شیخلو و... در شهر‌هایی که حضور یافته با استقبال خوب و عالی مردم مواجه شد که می‌طلبد برنامه‌های آتی این کاروان با کمیت و کیفیت بیشتری برگزار شود.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس ششمین کاروان قرآنی انقلاب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اهداف این دوره کاروان قرآنی انقلاب گفت: توأم ساختن ذائقه مردم با عطر و بوی قرآن در دهه فجر، و فضای قرآنی بخشیدن به جشن‌های انقلاب و ایام الله دهه فجر ازجمله اهداف کاروان قرآنی انقلاب است.

وی افزود: اولین برنامه کاروان قرآنی انقلاب در ارومیه حضور در گلزار شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا بود. در کنار محافل قرآنی نیز برنامه‌های جانبی شامل کارگاه‌های تخصصی دیدار با خانواده شهدا، کارگاه مشاوره و سبک زندگی و کارگاه آموزشی روش تدریس برای معلمان قرآن کریم و همچنین گارگاه حفظ و کارگاه تخصصی صوت و لحن را برگزار شد.

انتهای پیام
captcha