مسئولیت بزرگترین نعمت برای خدمت به مردم است
کد خبر: 4198882
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

مسئولیت بزرگترین نعمت برای خدمت به مردم است

امام جمعه ماهدشت گفت: این نکته را به مسئولان تذکر می‌دهیم که مسئولیت در اختیار شما، یک نعمت برای خدمت به مردم است؛ اگر با خدمت صادقانه و بدون منت و برای رضای خدا کار کردید نه رضای فلان شخص و گروه سیاسی، عزیز می‌شوید و عزت پیدا می‌کنید.

حجت الاسلام علی رادمرد امام جمعه ماهدشت

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت کرج در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت گفت: بسیاری از معارف اسلام در زمینه‌های مختلف بر زمین مانده و به میادین اجتماعی، فرهنگی و سایر عرصه‌ها وارد نشده‌اند که می‌طلبد حوزه علمیه در این زمینه تلاش مضاعفی کند.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه بکوشد مفاهیم ارزشمند اسلامی را در سطح جامعه توسعه دهد تا ما هم بتوانیم با پیاده‌کردن این ارزش‌ها در جامعه و عمل به آنها روز بروز جامعه و اجتماع را به سمت اسلام ناب و حقیقی پیش ببریم.

امام جمعه ماهدشت عنوان کرد: ایام دهه مبارک فجر همواره گویای ضرورت حضور در صحنه انقلاب است تا این قیام الهی همچنان زنده بماند. بر اساس آیات قرآن کریم، حضور مردم در مجامع سیاسی و … متمم ایمان آنها بوده و بدون آن ایمانشان ناقص است.

این مسئول بیان کرد: اگر مردم در صحنه سیاست و اجتماع دینی حاضر نباشند و نسبت به سرنوشت نظام حاکم بی‌تفاوت باشند و با پندار جدایی دین از سیاست یا بهانه‌های دیگر از حضور در صحنه محروم شوند، آن نظام سرنگون و رقیب خون‌آشام آن چیره می‌شود.

رادمرد یکی از بزرگترین مصادیق سنت نصرت خداوند را مشارکت بالا در انتخابات دانست و بیان کرد: سنت الهی یعنی قانون؛ قانون چگونه عمل می‌کند؟ یک موضوع و حکم و نتیجه دارد که اگر خود را با آن موضوع منطبق کنید، نتیجه مترتّب خواهد شد.

امام جمعه ماهدشت ادامه داد: هر زمان موفق شدیم بدین شکل پیش رفتیم یعنی خود را با یک مصداق سنت الهی منطبق کردیم و خداوند هم نتیجه را مترتب کرد. انتخابات هم نعمت بزرگی است که مانند همه نعمت‌ها، دو طرف دارد و مشمول سنت و قانون می‌شود.

وی مطرح کرد: این نکته را به مسئولان تذکر می‌دهیم که مسئولیت در اختیار شما، یک نعمت برای خدمت به مردم است؛ اگر با خدمت صادقانه و بدون منت و برای رضای خدا کار کردید نه رضای فلان شخص و گروه سیاسی، عزیز می‌شوید و عزت پیدا می‌کنید.

این مسئول اضافه کرد: اما اگر خدمت از روی منت گذاردن به مردم و فلان شخص و جریان سیاسی ملاک عمل بود، درست است چند صباحی خواهید بود اما در عاقبت بخیری شک بوده و از طرفی هم کسی که مسئول است، عمل او جزئی از نصرت دین خداست.

امام جمعه ماهدشت عنوان کرد: اما اگر شما در حوزه مسئولیت خود کم گذاشتید و کم کاری و ندانم کاری کردید، همه را گرفتار خواهید کرد. برای انتخابات پیش رو هم کسانی که کاندیدا شده‌اند این ملاحظه را داشته باشند که در چه وادی گام بر می‌دارند.

وی گفت: مردم هم باید با افکار و عملکرد آنها آشنا باشند که آیا این کاندیدا ایمان به مسیر و راه مردم که در این مسیر جانفشانی و فداکاری شده، دارد و عیار ایمانش چه اندازه است؟ مردم به خوبی مردم می‌فهمند و از حالا می‌توان متوجه شد که چه کسی برای خدمت آمده و چه کسی برای کار دیگر.

امام جمعه ماهدشت کرج، ایمان به راه امام و انقلاب و شهدا که همان راه دین خداست را اولین و مهمترین شاخصه دانست و اظهار کرد: شهرستان شدن ماهدشت و وجود دستگاه‌های اجرایی یکی از مطالبات به حق این مردم است.

وی خاطرنشان کرد: ما با حساسیت تمام مطالب را دنبال می‌کنیم، هم وجود همین اداراتی که در ماهدشت داریم و هم مجموعه‌هایی که با شهرستان شدن ماهدشت باید اضافه و در مسیر خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم فعال شوند.

 

انتهای پیام
captcha