تجربه‌نگاری ناوگروه 86 به دانش حکمرانی دریانوردی دفاعی ـ امنیتی تبدیل شود
کد خبر: 4200469
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو‌پناه:

تجربه‌نگاری ناوگروه 86 به دانش حکمرانی دریانوردی دفاعی ـ امنیتی تبدیل شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت تجربه‌نگاری کار بزرگ ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش، گفت: باید تجربه‌ها به دانش حکمرانی دریانوردی دفاعی ـ امنیتی تبدیل و در دانشگاه‌ها تدریس شود؛ این بزرگترین دستاورد ناوگروه 86 است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین روز از همایش ملی «تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش»، که با شعار «اقتدار جهانی با همت ایرانی» امروز، یکشنبه 29 بهمن با حضور مسئولان لشکری و کشوری در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: ناوگروه 86، دور دنیا را در هشت ماه سفر کرده است. دوری از خانواده سخت است و فرد به صبر و استقامت مضاعفی نیاز دارد. با کمال تواضع به خانواده‌های 350 رزمنده و به صبر و استقامت آنها درود می‌‌فرستم.

وی با تأکید بر اینکه شما رزمندگان باید قدردان این خانواده‌ها باشید، اظهار کرد: البته از امیر دلاور نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار ایرانی، تشکر می‌کنم و می‌دانم که برنامه ویژه برای خانواده‌های این رزمنده‌ها دارند و طبق شیوه‌ای که نبی گرامی اسلام(ص) در غزوات و جنگ‌ها داشت و عده‌ای را مأمور می‌کردند تا در ایام جنگ به خانواده‌ها سرکشی کنند، ایشان نیز این کار را می‌کردند.

خسروپناه با اشاره به اینکه رزمندگان ناوگروه 86، هشت ماه در دل دریا با تمام تهدیدات و خطرات، صبر و استقامت خاصی را داشتند، تصریح کرد: این ناوشکن، ناو جنگی است و مهمترین دستاورد آن، دستاورد علمی آن است. از یک دانش و علوم به‌روز پایه و مهندسی و علوم انسانی برخوردار بودیم. ناوشکن تمام‌ایرانی دنا را رزمندگان و دانشمندان ما با علوم روز طراحی کردند و دستاورد دوم ناوگروه 86، صبر و استقامت 350 رزمند دلاور و خانواده‌هایشان بود.

وی با اشاره به اینکه سومین دستاورد ناوگروه 86، خودسازی است، افزود: اطلاعاتی که دوستان به من دادند این بود که در طول این هشت ماه، تمام برنامه‌های معنوی و ارتباط با خدا در این سفر همراه این عزیزان بود. مقام معظم رهبری در نظریه نظام انقلاب اسلامی به سه رکن خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اشاره کرده‌اند. رکن رکین خودسازی که رکن مهم نظریه نظام انقلاب است در این سفر ناوگروه 86 نمایان بود.  

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دستاورد چهارم ناوگروه 86، جامعه‌پردازی است، تصریح کرد: اکنون برخی از نوجوانان و جوان به دلیل تبلیغات سوء دشمن هنگامی که با دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، موشکی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، دفاعی و امنیتی و ناوهای بزرگی آشنا می‌شوند، باورشان نمی‌شود که این اقتدار، اقتدار ایران‌زمین است.

خسروپناه با اشاره به اجرای طرح راهیان پیشرفت با هدف تبیین الگوی پیشرفت و دستاوردهای کشور برای نوجوانان و جوانان، گفت: هنگامی که جوانان این ناوها را می‌بینند، اول شبهه می‌کنند که این ماکت است. بعد که می‌فهمند واقعی است، می‌پرسند این را واقعا ساخته‌اید؟ سپس که با کارخانه تجهیزات ساخت و تعمیرات آشنا می‌شوند، باور می‌کنند و امیدوار می‌شوند و آن هنگام در جامعه‌پردازی نقش ایفا می‌کنند.  

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان از امیردریادار ایرانی درخواست کرد که برای تبیین کار بزرگ ناوگروه 86 باید از تک‌تک 350 نفر تجربه‌نگاری شود و نیز از تجربه‌های دانشمندان، طراحان تجهیزات دفاعی و تسلیحاتی، ساخت و امکانات این ناو استفاده شود. این تجربه‌ها به دانش حکمرانی دریانوردی دفاعی ـ امنیتی تبدیل و در دانشگاه‌ها تدریس شود. این بزرگترین دستاوردی است که ناوگروه 86 می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام
captcha