بصیریت‌افزایی راهی برای مقابله با توطئه دشمنان است
کد خبر: 4200626
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
استاندار ایلام:

بصیریت‌افزایی راهی برای مقابله با توطئه دشمنان است

حسن بهرام‌نیا گفت: راه مقابله با فتنه‌های دشمن «بصیریت‌افزایی» است که آخرین فتنه دشمن کم‌رنگ کردن انتخابات و کاهش مشارکت مردم در این عرصه است.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام شامگاه، ۲۹ بهمن‌ماه در همایش نخبگان بسیجی استان، اظهار کرد: در آستانه میلاد امام زمان (عج) هستیم که در تقارن با هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) است که این هفته را به همه‌ عزیزانی که لباس امنیت و خدمت را برای امنیت این مرز و بوم پوشیدند تبریک عرض می‌کنم‌.

استاندار ایلام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: حضرت آقا فرمودند «نیروهای اطلاعات، مجاهدان فی‌سبیل الله و جهادگران خاموش هستند.»

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند که باید همه شرایطی را فراهم کنیم که زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج) باشیم، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی نقطه اتصال به نظام جهانی امام زمان(عج) است که برای مبارزه با استکبار جهانی و گسترش عدل و عدالت ظهور خواهد کرد.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه برای تحقق آرمان‌های انقلاب باید تلاش کنیم، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری نزدیک قله هستیم نباید مأیوس و ناامید شویم و جهاد تبیین همین است که موقعیت و جایگاه خود را بیان کنیم.

بهرام‌نیا تصریح کرد: راه مقابله با فتنه‌های دشمن «بصیریت‌افزایی» است که آخرین فتنه دشمن کم‌رنگ کردن انتخابات و کاهش مشارکت مردم در این عرصه است. جبهه استکبار و دشمنان این نظام با کاهش مشارکت مردم در انتخابات سعی دارند پشتوانه نظام را سست، قدرت نرم را تقلیل و اقتدار نظام را تضعیف کنند. 

استاندار ایلام مشارکت بالا و پُرشور مردم در انتخابات را خنثی کننده فتنه‌‌های دشمن ذکر کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم زمینه‌ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش‌رو باشیم و امیدواریم بار دیگر دشمنان مایوس و سرخورده شوند.

بهرام‌نیا ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بر پایه دین اسلام بنا و بر عزت و احترام برای ولی‌نعمتان خود پایه‌گذاری شده است و این نظام و کشور روز به روز در همه عرصه‌ها در حال پیشرفت است‌. استان ایلام با ۶۰۸ هزار جمعیت، کارهای عمرانی و اقتصادی زیادی در آن صورت گرفته است که برای امیدآفرینی باید انعکاس داده شود.

بهرام‌نیا با اشاره به پروژه‌های مهم استان بر ضرورت انعکاس این پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: ابر‌پروژه‌ سامانه‌ گرمسیری یکی از پروژه‌های مهم استان است که در صورت افتتاح، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته (حدود ۱۰ هزار میلیاردتومان) برای سامانه‌ گرمسیری، ۲ میلیارد ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.

وی بیان کرد: برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجانچم به طول ۸۵ کیلومتر دو لوله‌ی ۲ متر و ۴۰‌سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۸ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است که برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن بکار رفته است. 

استاندار ایلام یادآوری کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول ۷ کیلومتر است که فقط در این دولت یک‌ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و  در آستانه بهره‌برداری است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: پارک پروپیلن به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در منطقه مهران طی چند ماه اخیر جانمایی و در این پارک ۹۲ کارخانه راه‌اندازی و برای حداقل ۲هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود که طی هفته اخیر تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه‌ اجرای این پارک در منطقه‌ی آزاد مهران به امضا رسید‌.

وی به خلع‌ید کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: نگاه این دولت فساد‌ستیزی است. برخی‌ها سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با ۵۰۰ میلیون به کسی واگذار کردند که اصلا اهلیت این کار را نداشته است این شخص که قرار بوده مابقی هزینه کشتارگاه را به صورت قسطی پرداخت کند که از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود.

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فساد ستیزی و پیگیری‌های انجام شده تلاش شد تا کشتارگاه را از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت المال بازگردد که این مهم محقق شد.

بهرام‌نیا همچنین با اشاره به انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام نیز یادآوری کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بابت ارزش افزوده از قِبَلِ انتقال پرونده مالیاتی به استان تزریق شده است و در شش ماهه دوم این مبلغ ارتقا خواهد یافت و در مجموع سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این طریق وارد استان می‌شود.

استاندار ایلام با اشاره به پروژه‌های امید‌آفرین استان که در آستانه افتتاح هستند، گفت: پروژه تولید کاغذ سنگی چرداول و واحد تولیدی قشاگستر ایوان و ان.جی.ال دهلران و ارغوان گستر در آستانه بهره‌برداری هستند.

انتهای پیام
captcha