فعالیت ۳۰۰ گروه جهادی در عرصه احسان و نیکوکاری در قم
کد خبر: 4204041
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

فعالیت ۳۰۰ گروه جهادی در عرصه احسان و نیکوکاری در قم

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قم با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های مردمی و جهادی در عرصه احسان و نیکوکاری گفت: در حال حاضر ۳۰۰ گروه جهادی در قم با این ستاد همکاری کرده و در حوزه‌های مختلف به محرومان خدمات ارائه می‌دهند.

احمد عبدی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام قمبه گزارش ایکنا از قم، احمد عبدی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام قم شامگاه چهارشنبه ۱۶ اسفندماه، در حاشیه آیین تجلیل از گروه‌های جهادی قم که در خانه موزه شهیدان زین‌الدین این استان برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام همه ساله در هفته احسان و نیکوکاری از تعدادی فعالان اجتماعی و گروه‌های مردمی تجلیل کرده است که این آیین در ۲ سطح استانی و ملی برگزار می‌شود، در این راستا سابقه و برنامه‌های افراد برگزیده در سطح استانی به ستاد اجرایی کشور ارسال خواهد شد تا در صورت داشتن شرایط لازم، از جایزه ملی احسان بهره‌مند شوند.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون ۳۰۰ گروه جهادی در زمینه خدمات‌رسانی به ساکنان مناطق محروم و کم‌برخوردار با ستاد اجرایی فرمان امام استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، ۲۰ گروه جهادی در زمینه‌های گوناگون مانند عدالت آموزشی، پیشرفت منطقه‌ای، بانوان، سلامت، کشاورزی، مساجد، اقتصاد مردمی، رسانه، نوآفرینان، مساله محور و خیریه تجلیل می‌شوند.

چهاردهم تا بیست‌ویکم اسفندماه، هفته احسان و نیکوکاری

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام قم به برگزاری مسابقه عکاسی موسوم به پویش پای صندوق رأی اشاره کرد و گفت: ۲ تَن از افرادی که بهترین عکس را از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه ارائه دادند نیز از دیگر تجلیل شوندگان این آیین هستند.

وی ادامه داد: فخرالدین یوسف‌پور رئیس خانه مطبوعات قم که با برپایی دوره‌های آموزشی سواد رسانه در مناطق محروم، نقش مهم و ارزنده‌ای را در آگاهی بخشی جامعه ایفا کرده، یکی از شاخص‌ترین فعالان جهادی است که شاهد تجلیل آن هستیم.

فرهنگ نیکوکاری ترویج شود

در ادامه احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم نیز  با تأکید بر ترویج و اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه، گفت: اگر می‌خواهیم زمینه ظهور امام زمان‌(عج) را فراهم کنیم، باید مسیر انجام کارهای خیر و کمک به نیازمندان را مشخص کنیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) برای محرومیت‌زدایی از کشور بیان کرد: باید سجده شکر به جا آوریم، البته هیچ‌گاه قانع نباشیم و تلاش کنیم هر روز بهتر از قبل باشد.

 

انتهای پیام
captcha