پروژه Gis برای ۵۶۳ رقبه از موقوفات لرستان انجام شد
کد خبر: 4204482
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

پروژه Gis برای ۵۶۳ رقبه از موقوفات لرستان انجام شد

معاون بهره‌وری و اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: طی امسال پروژه Gis برای تعداد ۵۶۳ رقبه از رقبات‌ موقوفات استان با موفقیت اجرا و به اتمام رسید.

مسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان، مسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، امروز، 20 اسفندماه در سخنانی گفت: به‌منظور تثبیت مالکیت، جلوگیری از تعرض‌ها و سوءاستفاده احتمالی و برنامه‌ریزی جهت احیای رقبات موقوفات و جانمایی دقیق موقعیت جغرافیایی رقبات‌ موقوفات استان لرستان بر روی سیستم تصویر ماهواره‌ای، نقشه‌های پایه و نقشه‌های جغرافیایی، پروژه Gis برای تعداد ۵۶۳ رقبه از رقبات‌ موقوفات استان لرستان با موفقیت اجرا و به اتمام رسید.

وی افزود: در این پروژه، پس از بررسی‌های لازم و کنترل اسناد مالکیت تک‌برگ مأخوذه رقبات موقوفات انتفاعی و رقبات موقوفات منفعتی، موقوفات و رقبات مساجد، حسینیه‌ها و سایر اماکن متبرکه دینی و مذهبی، مختصات UTM این رقبات‌، به تفکیک هر شهرستان، مستند به اطلاعات اخذ شده از فایل‌های نقشه‌برداری و اسناد مالکیت تک‌برگ آنها، به انضمام کدهای تفصیلی رقبات‌ و موقوفات، برداشت شده و لایه‌های اطلاعاتی و فایل‌های Shp و Kmz مربوطه، تهیه و جانمایی شد.

رضایی‎پور ادامه داد: بعد از ارسال به معاونت بهره‌وری و اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بررسی و اخذ تأییدیه رئیس اداره نقشه و Gis این معاونت، در سامانه جامع بقاع و موقوفات، ثبت و بارگذاری شد.

معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان اضافه کرد: با توجه به قرارگیری استان لرستان در مختصات جهانی UTM بر روی دو زون ۳۸ و ۳۹، از مجموع کمیت عددی اجرای پروژه Gis، تعداد ۱۲۷ رقبه مربوط به شهرستان‌های دلفان، کوهدشت و پلدختر، بر روی زون ۳۸ و تعداد ۴۳۶ رقبه، مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز بر روی زون ۳۹ انجام شد.

رضایی‌‌پور ادامه داد: با توجه به‌ اجرای موفق پروژه Gis برای تعداد ۵۶۳  رقبه از موقوفات استان لرستان طی سال‌ جاری و تجربه اجرای موفق پروژه Gis برای تعداد ۲۰۵ رقبه در سال ۱۴۰۱، در مجموع طی دو سال اخیر، برای تعداد ۷۶۸ رقبه از رقبات موقوفات استان لرستان، پروژه Gis اجرا و در سامانه جامع بقاع و موقوفات بارگذاری شده، که به‌صورت مقایسه‌ای، شاهد رشد ۱۷۵ درصدی اجرای پروژه Gis رقبات موقوفات استان لرستان در سال‌ جاری، نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی گفت: اجرای پروژه Gis رقبات موقوفات استان لرستان به‌صورت مستمر و سالیانه، توسط حوزه معاونت بهره‌وری و اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در دست اجرا بوده و در عین حال، ویرایش و به‌روزرسانی اطلاعات Gis قبلی نیز، انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha