۹۱۴ زندانی در کهگیلویه‌وبویراحمد مشغول به‌کار شدند
کد خبر: 4207317
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

۹۱۴ زندانی در کهگیلویه‌وبویراحمد مشغول به‌کار شدند

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد از اشتغال به کار ۹۱۴ نفر از زندانیان واجد شرایط در بخش‌های مختلف کارگاهی، اشتغال نشسته و اعزام به‌کار در سال گذشته خبر داد.

اشتغال زندانیان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان، منصور بیژنی، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، هفتم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: اشتغال یکی از ضرورت‌های اجتماعی کردن افراد زندانی است، بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است که با توسعه فعالیت‌های حمایتی به‌ویژه در بخش اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان نقش بسزایی در توسعه سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: توسعه واحدهای اشتغال جزو دستور کار مراکز اشتغال زندانیان استان قرار دارد بنابراین داشتن مهارت سبب ارتقای شخصیت و جایگاه زندانیان شده و در مراحل بعدی زندگی می‌تواند منبع درآمدی برای خود و خانواده فرد زندانی باشد.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: مصمم هستیم تا در موضوع اشتغال زندانیان در بخش‌های مختلف در مسیر باز اجتماعی کردن آنان اهتمام جدی داشته باشیم.

بیژنی بیان کرد: هم‌اکنون کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی، تولید ظروف یک بار مصرف با مشارکت بخش خصوصی و اشتغال نشسته برای تولیدات آثار صنایع دستی، اشتغال زندانیان در صنایع غذایی، کارگاه‌های بیرون از زندان و غیره موجب فراهم شدن زمینه اشتغال زندانیان شده است.

وی در پایان گفت: توسعه فعالیت اشتغال در سال گذشته ۱۰۰ درصد برش‌های تعیین شده از سوی سازمان زندان‌های کشور را در مراکز ندامتگاهی این استان محقق کرده است.

انتهای پیام
captcha