ساختارهای اقتصادی کشور نیازمند اصلاح است
کد خبر: 4207603
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
امام جمعه آرادان:

ساختارهای اقتصادی کشور نیازمند اصلاح است

حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا با بیان اینکه بنیان‌ها و ساختارهای اقتصادی کشور نیازمند اصلاح است، گفت: کوچک‌سازی دولت و واگذاری امور به مردم از جمله مهمترین نیازهای کشور است.

حجت الاسلام شریفی نیا امام جمعه آرادان

به گزارش ایکنا، به نقل از ستاد نماز جمعه استان سمنان، حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا، امام جمعه آردان، امروز، 10 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به شعار سال اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند که باز هم در ادامه یک دهه اخیر، این شعار به اقتصاد مرتبط است.

وی افزود: ما در زمینه‌های مختلف فناوری، پزشکی، فضایی و موشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم که معجزه‌آسا بوده و مایه تعجب جهانیان است اما در اقتصاد ضعف داریم.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه بنیان‌ها و ساختارهای اقتصادی کشور ناقص بوده و هنوز نیز اصلاح نشده است اظهار کرد: در این دولت هدف این بود که با هدفمندی یارانه‌ها و برخی کارهای اساسی دیگر، جراحی اقتصادی صورت گیرد اما ما با یک اقتصاد سالم خیلی فاصله داریم تا مردم در رفاه نسبی قرار گیرند.

شریفی‌نیا ادامه داد: همه معترف هستیم که مردم صبور ما مشکلات اقتصادی زیادی را متحمل شده‌اند و این مشکلات واقعاً مردم را رنج می‌دهد که در این راستا این شرایط خانواده‌های آسیب پذیر را بیش از دیگران اذیت می‌کند لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی بازهم راه اصلاح و برون رفت از مشکلات را راه جهش تولید با مشارکت مردم اعلام کردند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه نباید دولت همه مسائل اقتصادی را در دست داشته باشد و لذا مسائل باید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود، متذکر شد: تسهیل‌گری اصل ۴۴ قانون اساسی یکی از مطالبات ما در زمینه اقتصادی است.

حجت‌الاسلام شریفی‌نیا یادآور شد: تولید باید با کمک و سرمایه‌گذاری دولت، به مردم واگذار شود، که در این راستا بنگاه‌های کوچک و بزرگ باید به دست مردم سپرده شود و اقتصاد دانان باید برای این امر برنامه‌ریزی کنند تا مردم در اقتصاد مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha