مردم پول‌های خود را در امر تولید هزینه کنند
کد خبر: 4207607
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
امام جمعه ارومیه:

مردم پول‌های خود را در امر تولید هزینه کنند

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی گفت: مردم باید به‌جای پس‌انداز، پول‌های خود را در امر تولید به‌کار گیرند، تولیدکنندگان نیز حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کنند و مسئولان نیز موانع تولید را مرتفع کنند تا جهش تولید اتفاق بیافتد. 

سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، امروز، ۱۰ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: برای جهش تولید مناطق آزاد کشور به خصوص منطقه آزاد ماکو در استان فعال‌تر شود.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال تنها با همکاری مسئولان، تولیدکنندگان و مردم امکان‌پذیر است، افزود: مردم باید به‌جای پس‌انداز، پول‌های خود را در امر تولید به‌کار گیرند، تولیدکنندگان نیز حقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند و مسئولان نیز موانع تولید را مرتفع کنند تا جهش تولید اتفاق بیافتد. 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مسئولان قضایی نیز به بازگشایی واحدهای تولیدی راکد و مشکل دار کمک کنند. 

وی با اشاره به روز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی افزود: این روز بزرگترین عید انقلابی ما ملت ایران است چرا که با وجود مقابله با غرب و شرق این انقلاب با گذشت چندین سال به بقای خود ادامه داده است که معجزه‌ای بزرگ محسوب می‌شود. 

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به ۱۳ فروردین و روز طبیعت نیز گفت: با توجه به مقارن شدن این روز با ماه رمضان و شهادت امیرالمومنین(ع)، ضروری است مردم تفریح خود را با معنویت عجین کنند و حرمت این روز و ماه رمضان را با برپایی سفره افطاری ساده در طبیعت حفظ کنند. 

وی در خصوص روز قدس نیز اظهار کرد: اعلام انزجار مردم از ظلم آشکار و قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی حداقل کاری است که مسلمانان باید انجام دهند و روز قدس بر همگان وظیفه است تا در راهپیمایی حضور گسترده‌ای داشته باشند. 

نمایندگان ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نام‌گذاری ۱۹ رمضان به روز نهج‌البلاغه اظهار کرد: نهج البلاغه کتابی هدایتگر است لذا باید مسلمانان به این کتاب توجه کرده و مطالعه کنند. 

وی از مسئولین فرهنگی خواست نسبت به برگزاری کلاس‌های نهج‌البلاغه و انتشار تفاسیری از این کتاب در استان اهتمام ویژه ای داشته باشند. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به خصوصیات امیرالمومنین(ع) افزود: از نظر ساده زیستی و عدالت نظیری همچون امام علی(ع) در عالم هستی وجود ندارد و همه مبهوت شخصیت و سبک زندگی این امام معصوم هستند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: باید زوایای زندگی امام علی(ع) مطالعه شود و همه مسلمین مخصوصا مسئولین سبک زندگی این امام معصوم را الگو قرار دهند. 

وی با اشاره به فضیلت شب‌های قدر نیز گفت: ارزش و فضیلت این شب‌ها از هزاران شب بالاتر است و مهم‌ترین عمل در شب‌های قدر توبه از گناه و معصیت است. 

خبرنگار: سمیرا محمدی

انتهای پیام
captcha