بایسته‌های فعالیت دینی اثرگذار از نگاه وزیر کشور + فیلم
کد خبر: 4207775
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴

بایسته‌های فعالیت دینی اثرگذار از نگاه وزیر کشور + فیلم

وزیر کشور در تبیین شاخصه‌های فعالیت دینی اثرگذار گفت: زبان گویا، چهره خندان و جذاب افرای که قصد ترویج معارف قرآنی را دارند، آشنایی مدرسان با مسائل و نیازهای روز و پاسخگویی به مسائل روز می‌تواند کمک کند تا فرزندان جامعه بیشتر جذب معارف قرآن شوند.

ناحمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران در گفت‌وگو با ایکنا، به ارزیابی این دوره از نمایشگاه قرآن پرداخت و اظهار کرد: این نمایشگاه امسال بسیار با شور و با نشاط و با تنوع ایده‌ها برگزار شده است. مردم نیز در رده‌های سنی مختلف از کودکان و نوجوانان گرفته تا بزرگترها به صورت پرشور از نمایشگاه بازدید می‌کنند که این مسئله نشان می‌دهد، نمایشگاه موفقی برپا شده و توانسته است نظر مردم را به سوی خود جلب کند.

وی افزود: البته بنده نتوانستم به خوبی از بخش پوشش و حجاب اسلامی دیدن کنم اما کارهای خوبی که اضافه بر کارهای نمایشگاه در گذشته انجام شده بسیار تأثیرگذار بوده است. برخی بخش‌ها مانند بخش‌های تصویری و هوش مصنوعی در نمایشگاه توانسته‌اند به خوبی تصویر دشمنان ما و جریان فاسد باند صهیونیزم حاکم بر دنیا را نمایش دهند.

وزیر کشور بیان کرد: فعالیت‌های مختلف در حوزه هوش مصنوعی می‌تواند حرکت نوینی برای کودکان و نوجوانان باشد. همچنین، مجموعه مسائلی که می تواند عشق و علاقه جوانان را نسبت به مفاهیم قرآنی بیشتر کند، ارزشمند است.

وی در رابطه با ترویج فعالیت‌های معارفی و دینی در جامعه نیز افزود: وزارت کشور همواره در خدمت این کار است ولی زبان گویا، چهره خندان و جذاب افرای که قصد ترویج معارف قرآنی را دارند، آشنایی مدرسان با مسائل و نیازهای روز و پاسخگویی به مسائل روز همگی در کنار یکدیگر می‌تواند کمک کند تا فرزندان جامعه جذب معارف قرآن شوند. قرآن زنده و پویا بوده و پاسخگوی همه نیازهای امروز ماست. باید امروز برای تبلیغات دشمنان که در تلاش برای القای این موضوع هستند که پاسخ سؤالات خود را در جایی به غیر از قرآن پیدا کنیم، چاره‌جویی داشته باشیم. البته کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و باید به صورت کمی و کیفی تقویت شود.

وحیدی اظهار کرد: به توفیق الهی امروز وزارت ارشاد حضور خوبی در این زمینه دارد. سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی کشور نیز برنامه‌های خوبی در رابطه با ترویج معارف دینی و قرآنی انجام داده‌اند. البته دیگر نهادهای کشور نیز باید حامی این دستگاه‌ها باشند. بخش خصوصی، حوزه‌های علمیه و دیگر نهادها که به صورت مبتکرانه وارد این صحنه شده و خود را موظف به پاسخگویی به نیازهای جامعه مبتنی به معارف قرآنی می‌دانند نیز فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشته‌اند. این حرکت امروز شروع شده و باید زمینه رشد آن را فراهم کنیم تا به صورت فراگیر پاسخگوی همه مسائل روز جامعه باشد.   

انتهای پیام
captcha