برگزاری آیین احیای شب‌ قدر در ۱۰۰۰ مسجد خراسان‌شمالی
کد خبر: 4207884
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳

برگزاری آیین احیای شب‌ قدر در ۱۰۰۰ مسجد خراسان‌شمالی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از برگزاری آیین‌های احیای شب‌ پر فضیلت قدر در بیش از یک هزار مسجد شهری و روستایی در استان خبر داد.

برگزاری آیین احیای شب‌های قدر در ۱۰۰۰ مسجد خراسان‌شمالیحجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌‌شمالی اظهار کرد: ۱۶ نقطه محوری برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در سطح شهرستان‌های استان مشخص شده که برای عزاداری مردم مهیا شده است.
 
وی ادامه داد: این نقاط محوری در بجنورد شامل مصلای امام خمینی(ره) و  آستان مقدس امام زاده سیدعباس (ع)، بوده همزمان با شب شهادت مولای متقیان امیرالمومنین (ع) میزبان مومنان روزه دار خواهد بود.
 
وی گفت: مراسم محوری شب‌های پر فضیلت قدر در اماکن محوری خراسان‌شمالی از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود و با سخنرانان استانی یا کشوری همراه خواهد بود.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی بیان کرد: دعای ابوحمزه ثمالی، دعای جوشن کبیر، عزاداری به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، سخنرانی با حضور مهمانان استانی و کشوری، مداحی مداحان استانی، و مراسم قرآن بر سر، عمده برنامه‌هایی هستند که در مراسم شب‌ قدر اجرا می‌شود.
 
وی اظهارکرد: بیش از یک هزار مسجد در نقاط شهری و روستایی خراسان‌شمالی وجود دارد که در تمامی آن‌ها نیز مراسم پر فضیلت شب‌های قدر برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha