«از طوفان‌ الاقصی تا طوفان‌ الاحرار»؛ شعار امسال روز جهانی قدس
کد خبر: 4208235
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد

«از طوفان‌ الاقصی تا طوفان‌ الاحرار»؛ شعار امسال روز جهانی قدس

رئیس ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس استان اصفهان ضمن تشریح برنامه‌های این روز گفت: «از طوفان‌ الاقصی تا طوفان الاحرار»، شعار امسال روز قدس خواهد بود.

علیرضا ناجی رئیس ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس استان اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست خبری ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس استان که عصر سه‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: روز قدس امسال شاید در کل تاریخ انقلاب، مثل و مانندی نداشته باشد و ما در موقعیتی هستیم که رژیم پلید صهیونیستی در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد و ما نیز در قوی‌ترین حالت خود هستیم و دست برتر را در مقابل یهودیان و صهیونیسم داریم. شعار «خیبر خیبر یا صهیون» که اشاره به فتح خیبر دارد، هنوز هم قلب آنان را به درد می‌آورد.

وی افزود: امروز سخنگوی رژیم صهیونیستی رسماً اعلام می‌کند که قادر به خلع سلاح کردن حماس نیستند. رهبر معظم انقلاب مدت‌ها قبل فرمود جایگاهی که اکنون رژیم صهیونیستی در آن قرار گرفته، چه آتش‌بس را بپذیرد و چه نپذیرد، در هر دو صورت شکست خورده است. این روزها وقایعی از غره به گوشمان می‌رسد که فقط در تاریخ شنیده‌ایم؛ ولی اکنون به‌عینه می‌بینیم. داستان سقیفه دوباره تکرار می‌شود. کسی نمی‌تواند تاریخ را از وقایع کنونی جدا کند و این دو به هم گره خورده‌اند.

رئیس ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس استان اصفهان بیان کرد: روز قدس امسال بدون تعارف و اغراق با سال‌های گذشته به شدت متفاوت خواهد بود و همه ما مسئولیم هرچه در توان داریم، انجام دهیم تا شاید این آخرین روز قدسی باشد که برگزار می‌کنیم و بعد از آن آزادی قدس را جشن بگیریم.

وی گفت: کاری که امام خمینی(ره) انجام داد، این بود که ملت‌های مسلمان را به امت واحده تبدیل کرد. زیاد النخاله در دیدار با رهبر معظم انقلاب مثالی زد و غزه را به کربلا تشبیه کرد. اسماعیل هنیه نیز گفته بود شعار مردم غزه به «مرگ با عزت بر زندگی با ذلت اولویت دارد» تبدیل شده و این در حالی‌ است که این سخن از امام حسین(ع) است. دیری نمی‌پاید که در غزه ندای «یا لثارات‌ الحسین» را بشنویم. گاندی نیز علت موفقیت خود و چیرگی بر نظام طبقاتی را تأسی به امام شیعیان، اباعبدالله‌الحسین(ع) بیان کرده بود.

ناجی اضافه کرد: دست برتر با ماست و کسی که در داستان فلسطین کوتاهی کند، در دنیا و آخرت سرافکنده است. رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: «فلسطین، کلید رمزآمیز ظهور است.»

وی در خصوص شعار امسال روز قدس یادآور شد: از چندین ماه قبل و با آغاز طوفان‌ الاقصی، تمامی برنامه‌های ما رنگ و بوی ضدصهیونیستی و ضداستکباری به خود گرفت. شعار امسال روز قدس نیز «از طوفان‌ الاقصی تا طوفان الاحرار» است. طوفان‌ الاحرار، مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد. اولین جلسه برنامه‌ریزی ما برای روز قدس در اسفندماه سال گذشته برگزار و مصوباتی نیز به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد.

برنامه‌های راهپیمایی روز قدس در اصفهان

رئیس ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس استان اصفهان ادامه داد: ستاد روز جهانی قدس و کمیته‌های مربوط به آن در ۱۱۴ شهر و ۱۲۰ روستا شکل گرفته و انتشار اطلاعیه زمان و مکان مراسم نیز آغاز شده است. تصمیم بر اینکه راهپیمایی روز قدس در میدان امام(ره) برگزار شود هم در جلسه اول اسفندماه گرفته شد. مسیرهای راهپیمایی روز قدس نیز همان مسیرهای هشتگانه راهپیمایی ۲۲ بهمن است. آغاز مراسم راهپیمایی از ساعت ۹:۳۰ و گردهمایی در میدان امام(ره) از ساعت ۱۰ خواهد بود.

وی درباره برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در روز قدس گفت: تئاتر ترکیبی فتح بیت‌المقدس، سخنرانی و اجرای گروه‌های سرود از جمله برنامه‌های راهپیمایی روز قدس است. گروه بینه نیز تواشیح «اسماءالاحسنی» را با همخوانی جمعی مردم اجرا خواهد کرد. نماز جمعه نیز در میدان امام(ره) اقامه خواهد شد. پویش اجرای سرود «پرواز فرشته‌ها» مخصوص دانش‌آموزان در آموزش و پرورش و پویش دیگری با نام «روایت طوفان» نیز برای معلمان راه‌اندازی شده است. تاکنون ۲۰ غرفه برای عرضه خدمت در راهپیمایی روز قدس حضور دارند و از برپایی غرفه‌هایی که خدمتی عرضه نمی‌کنند، جلوگیری شده است.

ناجی تصريح کرد: شنبه هفته گذشته نیز جلسه مفصل چندین ساعته با حضور مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان درباره برنامه‌های مربوط به روز قدس برگزار شد و اصحاب رسانه بعضی از دستگاه‌ها نیز حضور داشتند تا ان‌شاءالله هم‌افزایی میان رسانه‌های بسیج، سپاه، آموزش و پرورش، صداوسیما و... اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه سخن خود یادآور شد: امیدواریم شاهد پویش مترسک‌سازی و مترسک‌سوزی و همچنین پرواز بادکنک‌های هلیومی باشیم. همچنین اگر کسی مایل است حرکتی مردمی در روز قدس انجام دهد، می‌تواند با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در میان بگذارد تا زمینه را برای فعالیتشان مهیا کنیم.

زهرا مظفری‌فرد

انتهای پیام
captcha