پاره تن اسلام + فیلم
کد خبر: 4208641
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

پاره تن اسلام + فیلم

قدس نخستین قبله مسلمانان، حرم دوم آنان و سومین شهر مذهبی مورد توجه جهانیان و محل معراج نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و پرستشگاه پیامبران الهی است.

مسجد الاقصی

قدس نخستین قبله مسلمانان، حرم دوم آنان و سومین شهر مذهبی مورد توجه جهانیان و محل معراج نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و پرستشگاه پیامبران الهی است. براساس بررسی‌های تاریخی موید عربی بودن این سرزمین در کتب تاریخی، وجود واژه فلسطین و قدس قدیمی‌ترین عنوانی است که این منطقه را با آن می خوانند. قدس قبله نخستین مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال ۱۹۴۸ آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد. این توطئه از همان اولین سالهای اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی ـ نظامی، چهره خود را نشان داد. ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.   

خاستگاه انبیاء الهی و نقطه معراج نبی(ص)، آنقدر مهم شد که علمای اسلام به ویژه امام راحل در دفاع از این مکان مقدس و حقوق مظلومان آن را نماد وحدت و اراده ملتهای اسلامی دانستند، روزی که در گاهنامه مسلمانان، روز هم صدا شدن علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای نجات فلسطین و شکوه مقاومت اسلامی ، روز جهانی قدس نام گرفت. حرکت جهانی مسلمانان در آخرین جمعه ماه پر خیرو برکت رمضان که پس از صدور پیام تاریخی امام (ره) در سال ۱۳۵۸ مبنی بر نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس سرلوحه آرمان‌های ملت‌های مسلمان قرار گرفت.

ملتی که همه ساله، روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستم کاران تاریخ و به لرزه درآورد و پایه‌های سست رژیم اسرائیل تبدیل کرده است؛ و امروزهمه وظیفه داریم با فریاد‌های خود از مردم مظلوم فلسطین و مظلومان سایر کشور‌های اسلامی که زیرسلطه کشور‌های استعمارگر قرار گرفته اند حمایت کنیم. همه وظیفه داریم؛ با وحدت خود ترفند‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی و باید به ریسمان الهی چنگ زده و انزجار خود را از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست نشانده‌های آنان اعلام کنیم. پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» تعیین و پیامی به همین مناسبت صادر نمودند.

امام راحل در این پیام که روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری خطاب به مسلمانان جهان صادر شد، چنین فرمودند: «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. و بدین سان پیام امام راحل، نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم تر و استوارتر کرد.

انتهای پیام
captcha