فلسطین به مسئله اول کل جهان تبدیل شده است
کد خبر: 4208716
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
سرلشکر موسوی:

فلسطین به مسئله اول کل جهان تبدیل شده است

فرمانده‌ کل ارتش گفت: امروز به یاری خداوند و به برکت عملیات طوفان الاقصی، نه تنها مسئله فلسطین فراموش نشده، بلکه به مسئله اول دنیای اسلام و کل جهان تبدیل شده است.

سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از اصفهان، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده‌ کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس که امروز، 17 فروردین‌ماه در میدان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که توفیق داد در این روز بزرگ در جمع مردم متدین و انقلابی خطه ایمان، علم، جهاد، هنر و تمدن باشم. مردم اصفهان در بسیاری از عرصه‌ها سرآمد و الگو هستند، از جمله در میدان جهاد. اصفهان مشحون از فداکاری‌ست. فرشتگان الهی و آزادگان و مجاهدان عالم به ایثار این مردم مباهات می‌کنند، به خصوص آن روز که از یک سو، 370 شهید و ستاره نورانی را تشییع کردند و آن‌سوتر، هزاران پیر و جوان رفتند تا جای آنها را در جبهه‌ها پر کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان، دیار مردانی‌ است که عظمت در مقابل آنها تعظیم می‌کند، افزود: همرزم عزیز ما، شهید با اخلاص و کم‌نظیر، سردار زاهدی، مردی از این قبیله نور بود. این مرد بیش از 40 سال در کوه و بیابان و شهر به شهر به دنبال شهادت دوید. آرمان بلندش، آزادی قدس شریف و پیروزی امت اسلامی بود. شهید زاهدی، شهید الاقصی و شهید فلسطین است و تقدیر زیبایش این‌گونه رقم خورد که در جوار مرقد عقیله بنی‌هاشم و در روز شهادت اول مظلوم عالم، شهد شهادت را بنوشد و در روز قدس بر دست‌های امت اسلامی تشییع شود. مبارک باد بر تو ای برادر عزیز، خلعت زیبای شهادت و تسلیت بر همه ما بازماندگان و مردم شريف اصفهان و خانواده معظم این شهید.

فرمانده‌کل ارتش تصریح کرد: روز قدس، یادگار ماندگار بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام(ره) است که عمق راهبردی اندیشه ایشان را نسبت به مسائل جهان اسلام نشان می‌دهد. روز قدس، یادآور اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلام است. مسئله فلسطین منحصر به اشغال یک سرزمین نیست، بلکه نشانگر شرارت و توطئه جبهه کفر و استکبار علیه اسلام عزیز است و حضرت امام(ره) با هوشیاری و بصیرت، این توطئه را درک کرد و برای آنکه جهان اسلام را متوجه قضیه فلسطین کند، روز قدس را تعیین و اعلام کرد.

روز قدس و عمل به وصیت امیرالمؤمنین(ع)

وی روز قدس را روز وحدت جهان اسلام و آزادیخواهان و حق‌طلبان عالم خواند و ادامه داد: روز قدس، روز اعلام فلسطین به‌مثابه مسئله اول جهان اسلام و عمل به وصیت حضرت امیرالمؤمنین(ع) است که می‌فرمود: «ای بندگان خدا، همواره دشمن ظالم و یاور مظلومان باشید» و امروز چه ظلمی و چه ظالم و ستمگری خبیث‌تر از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و چه مظلومی بالاتر از غزه و فلسطین. پس روز قدس، روز درود و سلام بر فلسطین و روز نفرت و لعنت بر صهیونیست و آمریکای جنایتکار است.

موسوی تأکید کرد: حضور گسترده مردم در شهرهای گوناگون و کشورهای جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس، نشانگر حقانیت مردم مظلوم فلسطین در برابر ظلم طولانی نظام سلطه و صهیونیسم جهانی‌ست. ۷۵ سال از توطئه شوم و شیطانی دولت‌های استعماری به‌ویژه انگليس علیه مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین در منطقه می‌گذرد. در این دوران طولانی، جنایات بسیاری از سوی صهیونیست‌ها نسبت به مردم بی‌دفاع فلسطین رقم خورده و نزدیک به هشت دهه است که ملتی مظلوم از ابتدایی‌ترین حقوق و از حق تعیین سرنوشت خود محروم شده‌اند.

وی ادامه داد: در طول هفت دهه گذشته، تجاوز، اشغال شهرها و روستاهای فلسطینی، غصب زمین‌ها و خانه‌های فلسطینیان، کشتن ساکنان بومی و به اسارت گرفتن و زندانی کردن تعداد زیادی از مردم فلسطین و نقض حقوق اولیه انسانی به‌صورت مداوم و روزانه و البته متأسفانه آشکار و علنی و پیش چشم مجامع بین‌المللی ادامه داشته است. در اثر همین فشار ظلم و تجاوز ۷۵ ساله و به‌ویژه فشارها و تجاوزات سال‌های اخیر، در ۱۵ مهرماه سال گذشته، نیروهای مقاومت فلسطین به طرح‌ریزی و اجرای عملیات بزرگ طوفان‌ الاقصی اقدام و ضربات مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کردند.

چرایی عملیات طوفان الاقصی

فرمانده‌کل ارتش اضافه کرد: سه عامل از عوامل اصلی برانگیختن مجاهدان غزه برای راه‌اندازی این عملیات بود؛ یکی محاصره کامل و محرومیت از امکانات اولیه و دیگری ظلم بی‌سابقه دولت تندروی نتانیاهوی خبیث‌ و خطرناک‌ترین آنها، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توطئه‌ برای به فراموشی سپردن هميشگی مسئله فلسطین.

وی توضیح داد: عملیات طوفان الاقصی آنچنان ضربه‌ای به ساختار امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و سیاسی صهیونیست‌ها وارد کرد که عملاً گیج و سردرگم، قادر به مدیریت صحنه جنگ نبودند. به همین دلیل مقامات جنایتکار آمریکا وارد صحنه شدند و تمام‌قد علاوه بر حمایت‌های سياسی، تبلیغاتی و روانی، به‌صورت علنی مدیریت صحنه جنگ را به عهده گرفتند و با ارسال حجم عظیم تجهیزات نظامی تلاش کردند تا تعادل از دست رفته رژیم صهیونیستی را بازگردانند. زهی خیال باطل؛ چراکه در طول این شش ماه مقاومت اثبات شد شکستی که رژیم صهیونیستی متحمل شده، ترمیم‌ناپذیر است.

موسوی بیان کرد: در نتیجه عملیات طوفان الاقصی و مقاومت‌های کم‌نظیر ملت مظلوم و مقتدر فلسطین، امروز جهان به قبل از این عملیات و بعد از آن تقسیم شده است. ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر که مصادف با آغاز عملیات طوفان الاقصی‌ست، نقطه عطفی در تاریخ تمدن بشر و ادامه حرکت تمدنی دنیا به‌ شمار می‌رود.

استیصال رژیم صهیونیستی در برابر چالش‌ها

وی افزود: رژیم صهیونیستی با هدف جبران شکست مفتضحانه بر اثر این عملیات، بدون رعايت کوچکترین اصول انسانی و معاهدات بین‌المللی، به جنایات گسترده علیه مردم مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه دست زد و با ناديده گرفتن حقوق بین‌الملل، جرایم زیادی از جمله نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و نقض آشکار حقوق زنان و کودکان مرتکب شد. حملات وحشیانه این رژیم علیه مساجد، کلیساها، مدارس و بیمارستان‌ها از یک‌سو، نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری اسرائیل و از سوی دیگر، نمایانگر استیصال آن در برابر بحران‌ها و چالش‌های بزرگ داخلی و خارجی‌ است که برای این رژیم به وجود آمده است.

فرمانده‌کل ارتش تصریح کرد: یادمان باشد که بزرگترین هدف عملیات طوفان‌ الاقصی، ممانعت از فراموشی مسئله فلسطین و تبدیل دوباره آن به مسئله اول جهان اسلام است. امروز به یاری خداوند بزرگ، برکت خون شهیدان و مقاومت جانانه فلسطینیان و اهالی غزه، نه تنها این هدف محقق شده، بلکه مسئله غزه و فلسطین و جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، مسئله اول نه فقط جهان اسلام بلکه کل جهان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حمله به مراکز دیپلماتیک و ترور ديپلمات‌ها و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران هم نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در ادامه نبرد و اداره این جنگ فرسایشی، مستأصل و ناکام مانده است. حمله تروریستی اخیر نیز اقدامی وحشیانه و انتحاری و نشان‌دهنده شکست، ضعف و ترس شدید اسرائیل در برابر مقاومت در میدان نبرد است و به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن جنایات گسترده رژیم صهیونیستی انجام شد تا با کمک امپراتوری رسانه‌ای و شیطانی غرب، اخبار جنایات شنیع صهیونیست‌ها در غزه و بيمارستان الشفا به گوش جهانیان نرسد و توجه جهان را به موضوع دیگری به جز غزه و فلسطین منحرف کند.

شکست اسرائیل در جنگ غزه آشکار شده است

موسوی یادآور شد: اکنون تمام تلاش رژیم صهیونیستی این است که مسئله بزرگتری بیافریند تا مسئله فلسطین و غزه را تحت‌الشعاع قرار دهد و فلسطین را به موضوعی فرعی تبدیل کند. شکست این رژیم در جنگ غزه کاملاً آشکار شده‌ است و همه تحلیلگران و ناظران به آن اذعان دارند. با گذشت شش ماه از جنگ، اسرائیل نتوانسته است به هیچ یک از اهداف اعلامی‌اش مبنی بر نابودی حماس و آزادسازی اسرای خود دست پیدا کند.

وی خطاب به مردم غیور، متدین و انقلابی اصفهان گفت: رژیمی که شش‌ روزه، سه ارتش بزرگ کشورهای عربی را شکست داد و اراضی بسیاری را به اشغال خود درآورد، اکنون شش ماه است که شکست خورده و در باتلاق خود باقی مانده و این قدرت مقاومت برآمده از انقلاب اسلامی است.

فرمانده‌کل ارتش اظهار کرد: علاوه بر این، ماهیت پلید و ضدانسانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری نزد جهانیان آشکار شده است. اعتراضات و راهپیمایی‌های گسترده در سراسر جهان، برملا شدن چهره شیطانی و هویت نژادپرستانه و متجاوز رژیم نحس و نجس صهیونیستی را نشان می‌دهد. امروز همه دنیا فهمیده‌اند که حق کجا و باطل کجاست، به جز آنهایی که تلاش می‌کنند خود را به نفهمیدن بزنند. این دستاورد بزرگ با هزینه بسیار سنگین بیش از ۳۰ هزار شهید به دست آمده است که بیش از ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان بی‌پناه و بی‌گناه تشکیل می‌دهند. پرچمداران حق از این دستاورد حق محافظت کنند؛ فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» هرگز نباید از جوش و خروش بیفتد و فریاد «زنده باد فلسطین»، «زنده باد غزه» و «زنده باد مقاومت» باید در عالم فراگیر شود.

مردود شدن غرب و مجامع بین‌المللی در جنگ غزه

وی ادامه داد: در این جنایات، عملکرد دولت‌های غربی به‌خصوص آمریکای جنایتکار و چهره واقعی آنها که با ادعاهای دروغین حقوق بشر، آزادی و دموکراسی، گوش جهان را پر کرده‌اند و با این حربه‌ها به مقابله با دولت‌ها و نظام‌های مستقل می‌پردازند، آشکار شده است. دیگر هیچکس این شعارهای دروغین را باور نمی‌کند و این دستاورد بسیار بزرگی‌ست. علاوه بر این، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، آزمون بسیار بزرگی برای مجامع بین‌المللی هم بوده است و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل در تصویب و اجرای قطعنامه‌های بازدارنده کاملاً روشن شد. 

موسوی تأکید کرد: امروز این وضعیت و ادامه جنایات و تجاوزهای رژیم صهیونیستی بیش از گذشته اهمیت و ضرورت تقویت جبهه مقاومت را نمایان کرده است. رویدادهای اخیر نشان داد که این رژیم به هیچ اصلی از اصول انسانی، اخلاقی و بین‌المللی پایبند نبوده و نیست؛ به همین دلیل تنها راه نجات فلسطین و رهایی منطقه از خطر صهیونیسم، مقاومت در برابر این رژیم غاصب و نابودی آن است. به حول و قوه الهی، جمهوری سربلند اسلامی ایران موفق به تشکیل الگوی مقاومت فراگیر و گسترش فرهنگ مقاومت در سراسر منطقه شده است، همان‌گونه که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی فرمود امروز مقاومت در منطقه غرب آسیا مسئله‌ای اساسی محسوب می‌شود که دنیا را به خود متوجه کرده است.

وی افزود: در تحولات اخیر، بخشی از توانمندی‌های جبهه مقاومت نمایان شد و این توانمندی بیش از آنکه در قدرت نظامی باشد، در عزم و اراده ملل مسلمان برای آزادی فلسطین، صبر و مقاومت ملت فلسطین و انگیزه برای شکست غاصبان سرزمین قدس تجلی پیدا کرده است. 

هیمنه از دست رفته اسرائیل قابل جبران نیست

فرمانده‌کل ارتش گفت: امروز همه تحليلگران و کارشناسان جهان اعتراف می‌کنند که رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت خود طی ۷۵ سال گذشته قرار دارد. شکنندگی از درون و فشار از بیرون، این رژیم را در استیصال کامل قرار داده و این چنگ‌اندازی‌های گاه و بی‌گاه به این‌ سو و آن سو، ناشی از درماندگی و تلاشی مذبوحانه برای بازیابی هیمنه از دست رفته‌ای‌ست که هرگز ترمیم نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز پرتوهای الهام‌بخش انقلاب اسلامی تأثیرات خود را نشان داده است، اضافه کرد: ملل محروم و مستضعف منطقه بیدار شده‌اند و دیگر جایی برای حضور، نقش‌آفرینی و سلطه‌جویی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه وجود ندارد. سران صهیونیست‌ها که در پایان قرن ۱۹ مرتکب اشتباه راهبردی در انتخاب سرزمین فلسطین و طراحی توطئه شیطانی برای اشغال این سرزمین شدند، امروز باید فکر دیگری کنند؛ زیرا نسل امروز فلسطین ظلم‌پذیر نیست و تجاوز و اشغال را برنمی‌تابد. نسل امروز فلسطین مقاومت تا پیروزی را انتخاب کرده است و به اذن الهی و براساس آموزه‌های قرآنی، تا ابد وارث و صاحب فلسطین خواهد بود.

موسوی توضیح داد: اگرچه امروز رنج‌ها و آسیب‌های فراوانی به مردم مظلوم غزه وارد شده است، زنان و کودکان بسیاری به شهادت رسیده‌اند و مردم غزه در سخت‌ترین شرایط قابل تصور قرار دارند؛ اما قطعاً خون پاک شهدا ثمرات و برکات فراوانی خواهد داشت. تقویت تفکر ایستادگی و امید به جبهه مقاومت در برابر رژیم سفاک صهیونیستی راهگشاست و نابودی غاصبان و متجاوزان را به همراه دارد. امروز معلوم شده است که تنها راه علاج زخم فلسطین، قطع غده سرطانی رژیم صهیونیستی‌ست و این راهکار کاملاً امکان‌پذیر و در دسترس است. نگاه به تاریخ نشان می‌دهد که آغوش فلسطین در برابر آسمان باز و این سرزمین مهد ادیان الهی بوده است. این خطه از جهان اسلام در دهه‌های اخیر غرق در آتش و خون بوده؛ اما شجاعانه راه مقاومت، استقامت و ایستادگی را برگزیده و قطعاً در این مسیر عزتمندانه، پیروز و قدس شریف آزاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: روزی که رهبر روشن‌ضمیر ما فرمود رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، برخی از دیرباوران نسبت به آن تردید کردند؛ اما امروز به برکت مقاومت، طوفان الاقصی و خون شهیدان، جهانیان طلیعه روشن و امیدبخش زوال و اضمحلال رژیم صهیونیستی را به چشم خود می‌بینند، ولو اینکه آمریکا و دولت‌های غربی این را نخواهند. این وعده الهی‌ست و حتماً محقق خواهد شد: «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ؛ و كسانى كه در راه ما كوشيدند، به يقين راه‌هاى خود را بر آنان مى‌‏نمايانيم و در حقيقت ‏خدا با نيكوكاران است.»

زهرا مظفری‌فرد

انتهای پیام
captcha