کارخانه احیاشده تولید کاشی هفت آسمان در سمنان به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 4211087
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
از سوی رئیس جمهور

کارخانه احیاشده تولید کاشی هفت آسمان در سمنان به بهره‌برداری رسید

رئیس جمهور واحد تولیدی کاشی در استان سمنان که پس از ۱۰ سال رکود به چرخه تولید بازگشت را به بهره‌برداری رساند.

کارخانه احیاشده تولید کاشی هفت آسمان در سمنان بهره‌برداری شدبه گزارش ایکنا، همزمان با سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهور به استان سمنان، واحد تولیدی کارخانه کاشی و سرامیک هفت آسمان که بیش از یک دهه غیرفعال بود، امروز 30 فروردین دوباره راه‌اندازی شد.

یادآور می‌شود بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال رکود با حمایت دولت سیزدهم و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت. این کارخانه در سابق با نام کاشی سمند سمنان فعالیت داشت که فعالیت آن در سال‌های گذشته متوقف شد. مدیر عامل سابق اعلام کرده بود به دلیل ورشکستگی و نداشتن نقدینگی لازم، توانایی اداره این شرکت را ندارد و با فراخوان‌های قانونی این واحد تولیدی به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد.

مالک جدید سرمایه‌گذاری لازم را در این شرکت انجام داد و از آنجایی که عملیات تملک از سوی بانک انجام بود، با پیگیری‌های بعدی و همراهی بانک با سرمایه‌گذار جدید به نتیجه رسید و سرمایه‌گذار جدید بخشی از مبلغ مزایده را نقد پرداخت و الباقی مبلغ مزایده به صورت اقساط در حال پرداخت است.

این کارخانه کاشی از سوی بخش خصوصی و در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد و تا سال ۱۳۹۰ به فعالیتش ادامه داد، پس از مدتی ورشکست شد، تا آنجا که نه تنها اثری از تولید در کارخانه دیده نمی‌شد، بلکه برخی از تجهیزات توقیف و تملک شد و به فروش رسید.

مالک جدید که از تخصص و تجربه لازم برای راه‌اندازی مجدد فعالیت آن کارخانه با نام جدید «کاشی هفت آسمان » برخوردار است، برای راه‌اندازی اولیه از نیروی هایی که سابق در آن کارخانه فعالیت داشتند و از انگیزه و مهارت کافی برخوردار بودند، دعوت به کار کرد و زمینه اشتغال برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر و ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار متر مربع کاشی را اعلام کرد.

یادآور می‌شود، بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت. 

انتهای پیام
captcha