جهاددانشگاهی از بستر‌های رشد دانش‌آموزان است
کد خبر: 4211675
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

جهاددانشگاهی از بستر‌های رشد دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم که یکی از این بستر‌ها برای رشد دانش‌آموزان جهاددانشگاهی است.

آیین آغاز همکاری مشترک سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره‌کل آموزش و پرورش استان

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیین آغاز همکاری مشترک سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره‌کل آموزش و پرورش استان صبح امروز، دوم اردیبهشت در محل پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد.

مسلم حدیدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه اظهار کرد: طرح همکاری این سازمان با آموزش و پرورش استان با نام «شهید نوروزنژاد» نام‌گذاری و در ۹ بند کاری تعریف شده است.

وی افزود: در راستای یاد شده سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای منعقد و ۱۶ جلسه کاری و چند جلسه مشترک با آموزش و پرورش برگزار شد.

حدیدی با تأکید بر مسئله تعلیم و تربیت، گفت: از سرفصل‌های مهم طرح عناوین تعلیم و تربیتی است و راهیان پیشرفت از جمله عناوین است که طی آن دانش‌آموزان از «۳۳۰ واحد فناور» زیرمجموعه پارک علم و فناوری آگاه خواهند شد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه به رویداد‌های کارآفرینی نیز اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان براساس این طرح با فرهنگ کسب و کار آشنا می‌شوند و در این مسیر سه کارگاه تخصصی ویژه معلمان برگزار خواهد شد که درنهایت منجر به معرفی کسب و کار به مدارس می‌شود.

حدیدی از برگزاری مناظرات دانش‌آموزی خبر داد و گفت: مناظرات دانش‌آموزی پس از مناظرات دانشجویی مد نظر قرار گرفته که این امر از مهرماه در مدارس محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: مرکز شتاب‌دهی شغلی مبحثی دیگر است که در این مرکز افراد آموزش دیده پس از دریافت آموزش شغلی رها نشده و در نهایت جذب خواهند شد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از دیگر موارد ذیل این طرح برگزاری برنامه‌های فرهنگی، علمی و تفریحی، تولید محتوا، سفیران جهادعلمی و اندیشکده امید و آینده است.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم سند تحول دولت و ابلاغیه مقام معظم رهبری را راهبرد برای اجرای امور دانست و گفت: ما باید دانش‌آموزانی را تربیت کنیم که زمینه‌ساز ظهور باشند و باید آنها را به شیوه چندجانبه تربیت کنیم و به این دلیل انسجام و هماهنگی لازم است.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم که یکی از این بستر‌ها برای رشد دانش‌آموزان جهاددانشگاهی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: در این راستا بر دو ساحت به صورت ویژه کار می‌کنیم که یکی ساحت علمی و فناوری و دیگری اجتماعی و سیاسی است.

انتهای پیام
captcha