کسب معرفت از آثار خدمت در حرم اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4211752
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
حجت‌الاسلام‌ ماندگاری:

کسب معرفت از آثار خدمت در حرم اهل بیت(ع) است

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه کسب معرفت و ارتقای بنیه‌های اعتقادی از آثار خدمت صادقانه و خالصانه در حرم اهل بیت(ع) است، گفت: خادم واقعی کسی است که در گام نخست همه عالم را محضر خدمت به خدا ببیند و خدمت بی‌منت را منحصر در زمان و مکان نکند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری، استاد حوزه علمیه در آیین شکرانه خدمت که شب گذشته، دوم اردیبهشت‌ماه با حضور خادمان رمضانی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان نجمه خاتون این آستان مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه خادمی استخدام و کارمندی دستگاه خدا و اولیای الهی است، اظهار کرد: خدمت در دستگاه اهل‌ بیت(ع) هیچ محدودیتی اعم از شرایط سنی، مدرک و یا حتی گواهی سوءپیشینه ندارد.
 
وی با بیان اینکه خادمی دستگاه ذات اقدس الهی با هیچ شغل دیگری در تضاد نیست، ادامه داد: صداقت و اخلاص  مهم‌ترین شرط خادمی دستگاه خداست و هیچ دستگاهی به‌ اندازه  خادمی دستگاه خدا عضو نمی‌گیرد؛ خادمی دستگاه الهی در گام نخست خود فرد را اصلاح می‌کند، حتی کمترین پاداش آن ۱۰ برابر است.
 
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت عافیت، دیانت، بصیرت و هدایت را برجسته‌ترین مزد خادمی دین خدا توصیف کرد و گفت: در این دستگاه بیشتر از جا‌های دیگر حقوق می‌دهند و مزد آن به وسعت سعادت در دنیا و آخرت است.
 
وی با تأکید بر اینکه هر چه خدمت ما آگاهانه‌تر باشد ارزشمندتر خواهد بود، افزود: خدمت در حرم اهل‌ بیت(ع) در واقع  خدمت به خود ائمه اطهار(ع) است و این خدمت باید مجاهدانه و خالصانه باشد. باید مراقب باشیم تا گرفتاری در گناه ما را از توفیق خدمت سلب نکند؛ خدمت ملتمسانه تجلی خلوص در خدمت است که شوروشوق در آن موج می‌زند.
 
ماندگاری با بیان اینکه کسب معرفت و ارتقای بنیه‌های اعتقادی از آثار خدمت صادقانه و خالصانه است، تصریح کرد: خادم واقعی کسی است که در گام نخست همه عالم را محضر خدمت به خدا ببیند و خدمت بی‌منت را منحصر در زمان و مکان نکند.
انتهای پیام
captcha