واگذاری 5 اتاق در عمارت ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان صنایع دستی
کد خبر: 4212571
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

واگذاری 5 اتاق در عمارت ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از واگذاری پنج اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان خبر داد.

ارگ کریم خانی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در مراسمی که به‌منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان برگزار شد، گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج اتاق از ارگ کریم‌خانی به اساتید دارای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است، تأکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهم‌ترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران دانست و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم‌خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدیدکننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تأثیر بسزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

انتهای پیام
captcha