معماری اسلامی جلوه ظهور حقیقت هنری در کالبد مادی است
کد خبر: 1366172
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

معماری اسلامی جلوه ظهور حقیقت هنری در کالبد مادی است

گروه اجتماعی: معماری اسلامی یکی از بزرگترین جلوه‌های ظهور حقیقت هنری است که در کالبد مادی گنجانده می‌شود؛ لذا در یک نگاه جامع می‌توان پیوند ارزشمند و پویا را در بناهای اسلامی مورد تحلیل و بررسی قرار داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، 5 بهمن در همایش شهرداران و رؤسای شورای‌های اسلامی شهرهای استان، تصریح کرد: هرچه بیشتر از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد بر عظمت ملت و اقتدار میهن عزیزمان افزون می‌شود.



وی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یکی از قدرت‌های مهم علمی و اقتصادی منطقه عنوان کرد و افزود: ایران به‌عنوان یکی از امن‌ترین نقاط جهان باید مراقب عناصر فرصت‌طلب در داخل و خارج از کشور باشد.



آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه توجه به محیط زیست و اجرای مصوبات مربوط به این حوزه از سوی شوراهای شهر و روستا الزامی به شمار می‌آید، ابراز کرد: آب صاف و گوارا، هوای طیب و خاک قابل کشت از مهم‌ترین عناصری است که در حفاظت از محیط زیست نقش بسزایی را ایفا می‌کند.



وی در ادامه با بیان اینکه معماری نظام مقدس جمهوری اسلامی باید سبک و سنت اسلامی را رعایت کرده و نشان اسلامیت خویش را حفظ کند، اظهار کرد: معماری دینی باید نشان از آرمان‌های اسلامی داشته باشد.



آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: معماری اسلامی یکی از بزرگ‌ترین جلوه‌های ظهور یک حقیقت هنری در کالبد مادی گنجانده می‌شود؛ لذا در یک نگاه جامع می‌توان پیوند ارزشمند و پویا را در بناهای اسلامی مورد تحلیل و بررسی قرار داد.



نماینده ولی فقیه در استان در پایان در بخشی از سخنان خود داشتن حسینیه، مساجد متعدد، مدارس علمیه را از نشانه‌های شهر اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: استان مرکزی با توجه به موقعیت خود باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و در ساختار اسلامی و دینی خود دقت لازم را به کار گیرد.

captcha