لزوم احداث مدارس بر اساس معماری اسلامی و متناسب با نیاز دینی و علمی
کد خبر: 1392118
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
آیت‌الله لطفی تأکید کرد:

لزوم احداث مدارس بر اساس معماری اسلامی و متناسب با نیاز دینی و علمی

گروه اجتماعی: امام جمعه ایلام تأکید کرد: مدارس جدید باید بر اساس معماری اسلامی و متناسب با نیاز دینی و علمی دانش‌آموزان ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دوشنبه، 18 فروردین در دیدار با کارکنان و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز این استان، اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های نوسازی مدارس نقش مهمی در ایجاد انگیزه و ادامه تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم  دارد.
وی بر فضا‌سازی مناسب مدارس بر مبنای معماری اصیل ایرانی - اسلامی، تأکید کرد و گفت: مدارس جدید باید بر اساس معماری اسلامی و متناسب با نیاز دینی و علمی دانش‌آموزان ساخته شود.
آیت‌الله لطفی با بیان اینکه نوسازی مدارس در راستای اشاعه فرهنگ نماز با احداث فضاهای مناسب به منظور ادای این فریضه الهی در مدارس گام‌های بلندی برداشته است، افزود:  نتیجه‌ تعلیم و تربیت صحیح و اشاعه فرهنگ دینی، پرورش نسلی است که به خوبی با دین مبین اسلام آشنا هستند و در راه اجرای دستورات دینی بیش از پیش تلاش می‌کنند.
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز نقش مهمی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش دارند، اضافه کرد: تاکنون این عزیزان اقدامات خوبی انجام داده‌اند که امیدواریم با توجه به نیاز جامعه فعالیت‌های آنها بیشتر شود. 
در ادامه سعید هژبری، مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام نیز در این دیدار، گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان در راستای انجام وظایف محوله و با همکاری و فعالیت خیرین مدرسه‌ساز، اهتمام ویژه‌ای در سال جاری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارد.
وی افزود: اجرای طرح تخریب و بازسازی، مقاوم‌سازی، بانشاط‌سازی و همچنین تأمین تجهیزات لازم و احداث نمازخانه‌های مدارس از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

captcha