معماری اصیل اسلامی آرامش انسان را تضمین می‌کند
کد خبر: 1394576
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
استاد دانشگاه مالزی:

معماری اصیل اسلامی آرامش انسان را تضمین می‌کند

گروه اجتماعی: معماری اسلامی با داشتن هویت دینی و مذهبی و الهام از تمدن اسلامی دارای معنویت و عواطفی است که می‌تواند آرامش زندگی انسانها را تضمین کند.

اسپاهیچ اومر، عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی معماری و شهرسازی مالزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه سازه‌ها در معماری اسلامی مفهوم زندگی هستند، اظهار کرد: معماری باید یک تسهیلگر در زندگی باشد و گاهی عکس و تصویر نمی‌تواند عمق و روح معماری اسلامی را بخوبی نشان دهد.
وی با بیان اینکه معماری در اسلام به گونه‌ای است که انسان باید با حضور در این اماکن با این فضاها ارتباط معنوی برقرار کرده و لذت لازم را ببرد، افزود: معماری اصیل اسلامی، آرامش انسان را تضمین می کند.
اومر بیان کرد: معماری اسلامی با داشتن هویت دینی و مذهبی و الهام از تمدن اسلامی دارای معنویت و عواطفی است که می‌تواند آرامش زندگی انسانها را تضمین کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی معماری و شهرسازی مالزی تأکید کرد: مهمترین وظیفه ما ترویج فرهنگ و معماری اسلامی است که با تطبیق معماری مدرن و اسلامی می‌توانیم به نتایج ارزشمندی دست یابیم.

پیامبر(ص)؛ بنیان‌گذار اولین شهر اسلامی در جهان

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) بنیان‌گذار اولین شهر اسلامی در جهان بودند، تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) با تعیین مسجد برای اجتماع مسلمین زمینه ارتباط مردم با خدا را در این مکان‌های مذهبی فراهم کردند.
اسپاهیچ اومر با بیان اینکه انسانها با حضور در بناهای اسلامی شخصیت و هویتی معنوی پیدا می‌کنند و این روحیه و تغییر رفتار با خواند هیچ کتابی به‌دست نمی‌آید.
وی  بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی، مسائل اقتصادی، تخصص و مهارت برخی مسائل متغیر و برخی ثابت است که ابعاد پایداری و متغیر باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.
این محقق و پژوهشگر اسلامی تصریح کرد: اسلام حقیقتی است که موجب شده تا مسلمانان در اقصی نقاط جهان علیرغم تفاوت در ظاهر و ملیت در امور دینی، نمازخواندن، حضور در مساجد و ارتباط با خدا وجوه مشترکی داشته باشند و یکسان باشند و این یکپارچگی به زیبایی و وحدت جهانی کمک کرده است.

captcha