لزوم رعایت معماری ایرانی ـ اسلامی اصیل در شهرها منطبق با فرهنگ جامعه
کد خبر: 1399629
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
امام جمعه بجنورد تأکید کرد:

لزوم رعایت معماری ایرانی ـ اسلامی اصیل در شهرها منطبق با فرهنگ جامعه

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه اکنون در مرکز خراسان شمالی از نظر معماری ایرانی ـ اسلامی اشکالات فنی دیده می‌شود، بر لزوم رعایت معماری اصیل در شهرها منطبق با فرهنگ جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد‌ روز گذشته، 5 اردیبهشت‌ در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک هفته شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شوراها به‌عنوان اولین حلقه اتصال و ارتباط  با مردم، باید به زیبایی شهر و معماری آن توجه کنند.
وی از شوراها خواست در انتخاب شهرداران دقت کافی داشته باشند و انسان‌هایی متخصص برگزینند تا بهترین کارها در شهر انجام شود.
یعقوبی با بیان‌اینکه اکنون در مرکز استان از نظر معماری ایرانی ـ اسلامی اشکالات فنی دیده می‌شود، اظهار کرد: باید با آینده‌نگری، در شهرسازی تجدید نظر کرده و بافت فرسوده را بازسازی کنیم تا شهری زیبا داشته باشیم.
وی همچنین از شوراها خواست گرفتار جناح‌بازی و بازی‌های قومی و قبیله‌ای نشوند و فقط به فکر خدمت به مردم باشند و با قول‌هایی که نمی‌توانند عملیاتی کنند اعتمادسوزی نکنند چراکه نیازمند اعتماد مردم هستند.
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان ضمن تبریک روز کارگر به همه تلاشگران این عرصه، اظهار کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا برای کارگران امنیت شغلی و اجتماعی و بیمه را فراهم کنند.
وی از این قشر به‌عنوان افرادی یاد کرد که با کار و تلاش در فعالیت‌های تولیدی و صنعتی، تولید ملی ایجاد می‌کنند و افزود: این امر موجب ایجاد رقابت در جامعه می‌شود.
حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: کارگران باید در کنار انجام درست کار، ابتکار و وجدان‌ کاری داشته باشند و با بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی، با نوع خارجی آن رقابت کند تا سبب سربلندی مردم و کشور شوند.
وی با تأکید بر استفاده بهینه از وقت در هنگام انجام کارها، متذکر شد: نباید حق کارگر را کسی بخورد و حق و حقوقات کارگرانی که در استان به هر دلیلی عقب افتاده است نیز به‌موقع پرداخت شود.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حفظ حرمت و عزت و آبروی دیگران در برخوردهای اجتماعی و گفت‌وگوها را نیز مورد تأکید قرار داد و با اشاره به نام‌گذاری امسال مقام معظم رهبری، منظور از این شعار را داشتن عزم ملی همه ملت دانست.
وی یادآور شد: باید با سنجش همه عوامل و کار با انگیزه، وارد عمل شویم چرا‌که زندگی بدون جوشش و کم‌اراده مطلوب نیست و انسان را به آرمان‌هایش نمی‌رساند.
حجت‌الاسلام یعقوبی یکی از بدترین دشمنان انسان را تنبلی و بیکاری و از نشانه‌های مؤمن سرزندگی و نشاط دانست و بیان کرد: انسان مؤمن مجاهد و مهاجر فی سبیل الله است و باید با این مقوله بجنگد تا به اهداف دست یابد.

captcha