شهرسازی را بر مبنای عقبه اسلامی و ملی خودمان توسعه دهیم
کد خبر: 1473299
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

شهرسازی را بر مبنای عقبه اسلامی و ملی خودمان توسعه دهیم

گروه اجتماعی: آهور با تأکید بر اینکه شهرسازی و معماری شهرهای ایران باید مناسب و همگن با معماری و شهرسازی اسلامی ـ ایرانی باشد، افزود: به‎‏جای تقلید از سبک غربی، شهرسازی را بر مبنای عقبه اسلامی و ملی خودمان توسعه دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، ایران آهور، عضو شورای اسلامی شهر تبریز امروز، 24 آبان در پنل تخصصی مراسم گرامی‌داشت روز جهانی شهرسازی اظهار کرد: با وجود اساتید شهرسازی، جای خالی برنامه‎ریزی شهری و شهرسازی در توسعه و رشد شهرهای به شدت احساس می‎‏شود.

وی تأکید کرد: در شهرسازی و برنامه‏‌ریزی شهرهای کشور باید به‎‏جای تقلید از سبک غربی، شهرسازی را بر مبنای عقبه اسلامی و ملی خودمان توسعه دهیم.

آهور ادامه داد: مکتب‎‏های غربی شهرسازی هر کدام عقبه فلسفی خاصی دارند و شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی هم در حقیقت با فلسفه اسلامی شکل گرفته است.

وی با تأکید براینکه باید با فرهنگ و سنت‏های خودمان هماهنگ حرکت کنیم، گفت:‌ فرهنگ و پیشینه ما باید در شهرسازی و برنامه‌ریزی برای حال و آینده شهر لحاظ شود؛ لذا شهرسازی و معماری شهرهای کشورمان باید مناسب و همگن با معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی باشد.

آهور با بیان اینکه نباید به‌سمت فضایی پیش برویم که اعضای شوراهای شهر و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی همدیگر را رقیب خود قلمداد کنند، اظهار کرد: سپردن امور مدیریتی شهرها به شوراها و مدیران شهری ضرورتی انکارناپذیر است، اما امید می‎رود روزی فرارسد که شوراهای شهر به معنای واقعی کلمه به شورای شهر تبدیل شود.

captcha