مشارکت دستگاه‌ها با نیروی انتظامی؛ مهم‌ترین اصل در تأمین امنیت پایدار
کد خبر: 3837153
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸

مشارکت دستگاه‌ها با نیروی انتظامی؛ مهم‌ترین اصل در تأمین امنیت پایدار

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی نیروی انتظامی فارس با یادآوری اهمیت همكاری دستگاه‌های مختلف با ناجا، مشارکت دستگاه‌های ذیربط در بحث امنیت و تعامل با نیروی انتظامی را مهم ترین اصل در تامین امنیت پایدار در جامعه عنوان کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی نیروی انتظامی فارس امروز، 2 شهریورماه با حضور در دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان شیراز، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، گفت: برقراری امنیت در جامعه تنها از طریق امور امنیتی و انتظامی محقق نمی‌شود؛ بلكه این امر نیازمند راه‌های فرهنگی و اجتماعی بوده كه می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و تعامل با ادارات به تقویت این زمینه كمك موثری کرد.
وی نقش فرمانداری را در انجام اقدامات فرهنگی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و بر همكاری دو نهاد در زمینه آموزش و آگاه‌سازی عموم مردم و خانواده‌ها تاکید کرد.
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس بیان كرد: نیروی انتظامی به دنبال اعتماد و جلب مشاركت حداكثری دستگاه‌ها در راستای برقرای امنیت و آرامش است تا امنیت مطلوبی در جامعه حاکم شود.
نعمایی با اشاره به آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی تأکید کرد: ایجاد آرامش و احساس امنیت در جامعه در گرو اخلاق‌مداری و رعایت نظم و امنیت اجتماعی و تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌ها با پلیس است.
در ادامه، فاطمه زارع مهذبیه، مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان شیراز گفت: ایجاد هماهنگی و تعامل با نیروی انتظامی برای كاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه پیشگیری از جرایم موجب افزایش رضایت‌مندی و امنیت بالا در جامعه می‌شود.
وی، ضرورت پایبندی به ارزش‌های اسلامی و باورهای مذهبی در نهاد خانواده را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: توسعه اقدامات فرهنگی و آموزش مهارت‌های زندگی، اصل راهبردی در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است که باید سازمان‌های تاثیرگذار دولتی همراه با پلیس در این مسیر تلاش کنند.
انتهای پیام

captcha