شهید سلیمانی زندگی خود را وقف اسلام کرد / لزوم کسب رضایت خدا در وکالت‌ها
کد خبر: 3944801
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

شهید سلیمانی زندگی خود را وقف اسلام کرد / لزوم کسب رضایت خدا در وکالت‌ها

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه فارس با شهید سلیمانی تمام زندگی خویش را وقف اسلام و دفاع از کشور بر لزوم ادامه راه این مجاهد تأکید کرد.

شهید سلیمانی زندگی خود را وقف اسلام کرد / لزوم کسب رضایت خدا در وکالت‌هابه گزارش ایکنا از فارس، مراسم تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه فارس امروز، 12 دی‌ماه برگزار شد که بخشی از این آیین به گرامیداشت یکمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافته بود و از خانواده‌های شهید حاج رسول استوار و شهید اسکندری نیز تجلیل به عمل آمد.

حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی که 13 دی‌ماه سالگرد شهادت ایشان است، بر ادامه راه این مجاهد بزرگ تأکید کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی تمام زندگی خویش را وقف اسلام و دفاع از کشور کرد و تا زندگی جریان دارد، نام و خاطره‌اش از اذهان پاک نخواهد شد.

عبدلیان‌پور در ادامه با اشاره به دوران خوب کارآموزی و فصل یادگیری کارآموزان خطاب به آن‌ها گفت: قدر این روزها و این مجموعه را بدانید و از فرصت‌های پیش رو نهایت استفاده را ببرید.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس با اشاره به عملکرد مناسب کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس ادامه داد: اعضای فعال این کمیسیون موجب مباهات و افتخار مرکز هستند؛ کسانی که در کمال همدلی و سلامت کاری با نگاه علمی و دقیق در حد توان کارها را به نحو احسن پیش می‌برند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ما حدود 500 کارآموز داریم که آمار کمی نیست و امیدواریم این کارآموزان از تجربه اساتید خوب ما استفاده بهینه راببرند.

عبدلیان‌پور در توصیه به کارآموزان نیز گفت: شما عزیزان باید در لباس دانشجویی همواره سوالات خود را از وکلای سرپرست بپرسید و این عزیزان را رها نکنید چراکه باید از سرمایه علمی آن‌ها نهایت استفاده را ببرید لذا شما دنبال وکیل سرپرست باشید و از او تقاضای یاددهی کنید.

وی اظهار کرد: کارآموزان ما باید در کلاس‌ها و نشست‌های علمی با جدیدت حضور یابند تا بنیه علمی خود را تقویت کرده و به‌عنوان یک فرد با سواد و دانشمند بتواند وظایف خود را در قبال جامعه و مردم به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس در پایان نیز تاکید کرد: زمان یادگیری بسیار کوتاه و گذرا است لذا کارآموزان ما باید از این فرصت اندک حداکثر استفاده را برده  و از امکانات مرکز بهترین استفاده را بکنند.

در ادامه این مراسم بهادری، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضاییه کشور به‌عنوان میهمان ویژه به ایراد سخن پرداخت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، برای تمامی شهدا آرزوی رحمت و غفران الهی کرد و با اشاره به این موضوع که وکالت در همه شئون، کسب و کار نیست، گفت: اگر کسی اینجا دنبال کسب و کار آمده اشتباه می‌کند.

وی تصریح کرد: وکالت یک مفهوم انتزاعی است و ما آن را می‌سازیم و نمایش می‌دهیم و باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا مردم وکالت را به‌عنوان کسب و کار می‌بینند.

بهادری خطاب به کارآموزان ادامه داد: هیچ کس اتفاقی وکیل و مدافع حق یا فاسد نمی‌شود لذا باید خیلی حواسمان باشد چراکه جای سختی را برای خدمت انتخاب کرده‌ایم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به مسئولیت سنگین وکالت در جامعه گفت: پروانه وکالت پروانه کسب نیست بلکه نماد مسئولیت است که به امانت به شما سپرده شده است. من ماموریت گرفتم تا حکم مسئولیت مقابله با ظلم و احقاق حق تک تک مردم را به شما بسپارم لذا هر کس توانایی این مسئولیت را ندارد نباید در این میدان سخت وارد شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: کارآموزان عزیز ما باید بدانند که از امروز هر اتفاق و جنایتی در کشور رخ می‌دهد، وکلای ما باید احساس مسئولیت کنند و کسی که به دنبال وکالت می‌آید باید با عشق کار خود را انجام دهد وگرنه با نگاه کاسب کارانه به جایی نخواهد رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد: وکیلی که به دنبال رضایت خدا و حل مشکل مردم است، خدا نیز زندگی او را رونق می‌دهد و چنین وکیلی نباید نگران معیشت خود باشد.

وی بیان کرد: ظلم تاریخی به وکالت شده و ما باید این ظلم را پس بگیریم و بر عکس هر جا که یک وکیل خوب کار کرده، مردم به خوبی احساس کرده‌اند.

بهادری جهرمی با اشاره به تغییر و تحولات جدید دستگاه قضا در سال 1398 و ریاست آیت‌الله رییسی بر مسند این قوه  تاکید کرد: وکلای امروز ما در دستگاه قضایی و در دوران جدید به نوعی سربازان دفاع از خود وکالت هستند چراکه برخی وکیل نما در سال‌های گذشته آبروی این حرفه را برده‎‌اند و باید برای برگرداندن آبرو به این حرفه تلاش کرد.

این مقام مسئول همچنین گفت: من از شما کارآموزان می‌خواهم مربی عملی اخلاق وکالت باشید و در تمام عرصه های وکالت از برخورد با ارباب رجوع تا لایحه نویسی و امور قضایی و... یک وکیل آرمانی در رفتار و اعمال در نظام اسلامی باشید.

او افزود: استقلال وکیل برای دفاع آزادانه از حق است تا هیچ کسی نتواند در این مسیر جلوگیری کند لذا مرکز وکلا وکیل مستقل می‌خواهد یعنی وکیلی که  جیب خودش و دیگران مبنای قضاوت و تصمیمش نشود.

بهادری جهرمبیان کرد: آن خدایی که شما را به مسئولیت وکالت آورده، حتماً می‌دانسته که شما توانایی این حرفه را دارید اما باید بدانید که این مسئولیت سخت است چراکه می‌خواهید آبروداری کنید.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تصریح کرد: وکلای ما باید طوری عمل کنند که از نظر سلامت و تخصص حتی از قاضی نیز بالاتر باشند زیرا باید حواسمان باشد تا راه را گم نکنیم.

وی با اشاره به تعهد مثال‌زدنی سردار سلیمانی در انجام مسئولیت نیز گفت: او در هر شرایطی کار درست را انجام می‌داد و شما نیز می‌توانید در حوزه وکالت یک سردار سلیمانی باشید.

بهادری جهرمی ادامه داد: وکیل باید الگوی صبر باشد و موکل همین که در دفتر وکیل می‌آید باید احساس کند که آرامشی آنجا حاکم است چراکه موکل حتما فضای پرتنشی را گذرانده که به وکیل مراجعه کرده تا مشکلش حل شود لذا اولین گره‌ای که وکیل باید از موکل خود باز کند، آرام کردن اعصاب ارباب رجوع خود است.

این مقام مسئول همچنین با توصیه به کارآموزان برای یادگیری بهتر مباحث گفت: کارآموزان باید سطح علمی خود را با مشورت و مطالعه بالا ببرند ضمن اینکه اخلاص عمل را در کار فراموش نکنند یعنی کار را برای خدا انجام دهند.

وی در پایان خطاب به کارآموزان گفت: شما از امروز خودتان نیستید بلکه نماینده مرکز وکلای قوه قضاییه هستید لذا خودتان را برای این مسوپئولیت خطیر آماده و سوگند وکالت را با پذیرش کامل مسوولیت ادا کنید.

انتهای پیام
captcha