طرح نهال امید «منا» در فارس اجرا می‌شود
کد خبر: 3952442
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

طرح نهال امید «منا» در فارس اجرا می‌شود

با هدف شناسایی و حمایت بیشتر نیازمندان، نخستین طرح نیكوكاری نهال امید «منا» به‌همت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشكی شیراز و با همكاری كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست مشترك نخستین طرح نیكوكاری نهال امید «منا» دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشكی شیراز و كمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه 2 شیراز امروز، 18 بهمن‌ماه در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد مهدوی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشكی شیراز در حاشیه این نشست گفت: با توجه به پیشتازی مردم نیک‌اندیش استان فارس در تمامی امور خیر در کشور و با نگاه به این پیشینه درخشان مردم استان، امیدواریم با راه‌اندازی طرح «منا» در جامعه دانشگاهی بتوانیم در کنار فعالیت‌های مجمع خیرین تأمین سلامت فارس گامی موثر برداریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر طرح منا به‌عنوان ساختار منسجم برای هم‌افزایی و همراهی تمام مجموعه‌‌های گفت: نبود ساختار صحیح سببب سوءاستفاده‌‌های سیاسی و فرهنگی از جریان خیریه در برخی دانشگاه‌‌ها می ‌شود اما با ایجاد مراکز نیکوکاری، تمام مسائل مالی قابل رصد است.

مهدوی، دسترسی به نرم‌افزار اطلاعاتی جامع کمیته امداد امام خمینی(ره) برای شناسایی و افزودن نیازمندان واقعی در این سامانه را یک اقدام مهم از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک بتوانیم با در اختیار داشتن اطلاعات کامل افراد خدمات درمانی را در قالب طرح‌های جهادی افزایش دهیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح همیاران سلامت در بیمارستان نمازی در زمان اوج همه‌گیری کووید۱۹ و همچنین برگزاری اردوهای جهادی با همکاری دفتر نهاد در دانشگاه، افزود: اجرای این طرح‌ها به ویژه طرح همیاران سلامت به ما ثابت کرد که این استان چه توانایی بالایی در امور خیریه و کمک‌رسانی دارد و حتی در زمان تهدید سلامت نیز از هیچ کمکی دریغ نمی‌شود.

مهدوی ادامه داد: در حال حاضر، در دانشگاه‌ها و سطح استان، اقدامات نیک‌اندیشانه بسیاری انجام می‌شود که در این راستا به یک برنامه‌ریزی دقیق نیاز است تا بتوانیم با گردهم‌آوری خیرین و هدفمند کردن اقدامات، به افرادی که نیازمند واقعی هستند، خدمات‌رسانی گسترده داشته باشیم.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به سختی کار در آغاز چنین برنامه‌هایی، گفت: طرح همیاران سلامت تنها با پنج جهادگر آغاز شد، اما با گذشت کمتر از یک هفته این تعداد به طرز چشمگیری افزایش یافت و امروز ۴۰۰ نفر برای این طرح، اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح موفق همیاران سلامت در بیمارستان نمازی، افزود: این اقدام موجب ایجاد بانک اطلاعاتی از جهادگران همکار و متقاضیان همکاری در این طرح شده است.

زینب هدایتی، رئیس کمیته امداد بانوان منطقه دو شیراز نیز در این نشست گفت: از آنجا که برخی افراد به ویژه در حوزه درمان نیاز مالی دارند، اما به دلیل پروتکل کمیته امداد امکان اینکه تحت پوشش این کمیته درآیند، وجود ندارد، بنابراین تلاش کردیم کمک‌های مردمی را به سمت مراکز نیکوکاری ببریم که «منا» یکی از این مراکز است و امیدواریم در حیطه درمان به ویژه بیماران خاص و دانشجویان بتوانیم مفید باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از رسالت دانشگاه علوم پزشکی تامین سلامت مردم است، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان مسئول اجرای طرح منا در استان تعیین شده و دیگر دانشگاه‌ها در سطح استان فارس نیز با در نظر گرفتن فعالیت مستقل در امر خداپسندانه خیریه به‌عنوان زیرمجموعه این دانشگاه فعالیت دارند.

هدایتی، ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیشینه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امر خیریه بتوانیم گام بزرگی در این خصوص برداریم و با توجه به اینکه دسترسی به سامانه خیرین نیز به مجموعه منا در علوم پزشکی داده می‌شود، می‌توان تمام امور را به صورت هدفمند و صحیح پیش بُرد.

انتهای پیام
captcha