رونمایی از محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت در شیراز
کد خبر: 3983889
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

رونمایی از محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت در شیراز

طی مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از 19 محصول دانش‌بنیان حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم رونمایی از 19 محصول دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 22 تیرماه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در شیراز برگزار شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم گفت: خوشحالم از اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سمت دانش‌بنیان شدن در حرکت است و تلاش در این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی با مهم برشمردن بهره‌مندی از دانش مهندسان پزشکی در این حوزه افزود: ایجاد و پیشبرد پروژه‎‌های مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و اساتید و متخصصان مهندسی پزشکی بسیار مهم است.

ستاری اظهار کرد: اینکه مهندسان الکترونیک، ICT، حوزه‌های مهندسی و مکانیک بتوانند در عرصه‌های مختلف با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند اتفاق بزرگی است و امیدوارم این مسیر و اقدامات تداوم موفقی داشته باشد.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز در این آیین با اشاره به برنامه سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه را یکی از برنامه‌های سفر این مقام مسئول به شیراز عنوان کرد و گفت: در این بازدیدها در زمینه تجهیزات پزشکی، روش‌های نوین درمانی، داروها و موارد مرتبط با حوزه سلامت فعالیت‌های جدیدی در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و مورد حمایت واقع خواهد شد.

وی، بازدید از دانشگاه صنعتی و پارک نوآوری و شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان این دانشگاه را از دیگر دستاوردهای این سفر و تصمیم‌گیری در زمینه ایجاد و توسعه شرکت‌های نوآور و زیست بومی برای بهره‌مندی از توان علمی دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی عنوان کرد.

رحیمی اضافه کرد: همچنین از کارخانه نوآوری استان فارس به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری کشور بازدید شد که حدود ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در این کارخانه فعالیت دارند و اقدامات خوبی در زمینه‌های IT، اینترنت و مجموعه‌های شیمیایی، نفت، برق و الکترونیک و مباحث جدید دیجیتال و الکترونیک در حال انجام است.

استاندار فارس، از بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه شیراز و پارک و علم و فناوری استان فارس در ادامه این برنامه‌ها خبر داد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون، استان فارس رشد بسیار خوبی در  زمینه علم و فناوری داشته است؛ به نحوی که هم‌اکنون از مجموع بیش از یک‌هزار و صد شرکت فعال در این زمینه بیش از ۲۰۰ شرکت از آن‌ها مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر شرکت‌ها فناور هستند، با توجه به اینکه شیراز قطب علمی جنوب کشور محسوب می‌شود جایگاه بسیار خوبی را در زمینه توسعه علم و فناوری در کشور داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه کمک‌های صندوق صنایع پیشرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و منابع استانی به بخش‌های علمی و فناوری در استان خبر داد.

انتهای پیام
captcha