جشنواره قرآنی وزارت دفاع منطقه جنوب کشور پایان یافت
کد خبر: 1321384
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴

جشنواره قرآنی وزارت دفاع منطقه جنوب کشور پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله منطقه‌ای سی و دومین دوره مسابقات قرآن و اذان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با معرفی نفرات برگزیده در شیراز به کار خود پایان داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، مرحله منطقه‌ای سی و دومین دوره مسابقات قرآن و اذان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس و جنوب کشور با معرفی نفرات برگزیده در شیراز به کار خود پایان داد.



بر همین اساس، این مسابقات در شیراز در دو بخش بانوان و آقایان و ویژه کارکنان، همسران، فرزندان و سربازان وزارت دفاع استان‌های فارس، بوشهر،‌ هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان برگزار شد. این مسابقات در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق قرآن کریم و اذان برگزار شد.



اختتامیه این مسابقات برای اولین بار به صورت جشنواره قرآنی و در قالب مراسم تجلیل از فعالان و برگزیدگان سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس و جنوب کشور برگزار شد که در طی آن از 90 نفر از برگزیدگان این مسابقات تجلیل به عمل آمد.



این جشنواره با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط نفر اول رشته قرائت تحقیق این مسابقات آغاز و در ادامه سرود ملی کشورمان  پخش شد، سخنرانی سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر دهقانی، معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بخش دیگری از این مراسم بود.



وی در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) بر ضرورت استفاده از این ایام تأکید کرد و گفت: حاملان قرآن کریم قلب و روح خود را منزلگاه قرآن کرده و شرافت قرآنی پیدا کرده‌اند و قلب و ذکر آنها به برکت قرآن شرافت پیدا کرده است. به حمد الهی حیات ما در دوره‌ای قرار گرفته است که قرآن  کریم در آن، عزت پیدا کرده و آثار عملی، عمل به قرآن ظهور و بروز پیدا کرده است.



معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: در این دوره قرآن کریم محور زندگی ما و وجه همت مسئولان و زمامداران کشور به خصوص در رأس همه مقام معظم رهبری شد. معظم‌له اولین مشوق در راه عمل به قرآن و فرامین آن هستند و راهبر ترویج عمل به قرآن وجه همت ایشان است و ما نیز به توفیق الهی به دنبال اجرای این رهنمون الهی هستیم.



سردار دهقانی عنوان کرد: امروز قرآن در وانفسای پدیدار شدن ابرهای فتنه و تهاجم فرهنگ‌هایی که ناموس، عقیده و باور ما را هدف گرفته‌اند؛ تنها پناهگاه ماست و این کتاب الهی، پناهگاه امنی است که آسیب نمی‌بیند و فرزندان و خود ما را از این تهاجمات مصون خواهد داشت.



معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: امروز که از فرهنگ‌های مختلف غبار فتنه بر می‌خیزد و از دنیای مسیحیت، یهود و جریان‌های انحرافی در درون دنیای اسلام که به دست استعمار به وجود آمده از جمله فرقه‌های وهابیت و تکفیری، تنها پناهگاه ما قرآن است.



وی با تأکید بر اینکه امروز قرآن بزرگ‌ترین سرمایه اسلام است که باید منشأ تولید علم، اندیشه و دانش شود، بر ضرورت استفاده از این سرمایه الهی تأکید کرد و افزود: اگر سرمایه‌ای معطل بماند و مورد استفاده قرار نگیرد، اسراف است. قرآن به عنوان عظیم‌ترین سرمایه دنیای اسلام و بزرگترین سرمایه ملت ایران نباید معطل بماند و این سرمایه باید در گردش باشد و تولید کننده دانش، عفت و ایمان باشد و بر ایمان و علم ما بیفزاید.



معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد: قدر این سرمایه را بدانیم و از آن استفاده برده و در گردش بیاوریم. برگزاری تمام مسابقات قرآن و جشنواره‌های قرآنی مقدمه‌ای جهت به دست آوردن این سرمایه الهی است. امسال مسابقات قرآنی به صورت منطقه‌ای در وزارت دفاع در شش منطقه شیراز، اصفهان، مشهد و سه منطقه در شرق، غرب و مرکز تهران برگزار می‌شود.



معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با برگزاری مرحله اول این مسابقات در شیراز مشخص شد که چه سرمایه‌های عظیم قرآنی نهفته است که این سرمایه‌ها در صورتی که ابتکار عمل به دست داشته باشند و فرصت ابراز اندیشه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌هایشان داشته باشند، می‌توانند این سرمایه‌های عظیم را به حرکت درآورند.



وی با بیان اینکه در مسابقات قرآن امسال در وزارت دفاع 30 هزار نفر شرکت کردند، گفت: در مرحله نیمه نهایی پنج هزار نفر مشارکت کردند و ان‌شاءالله مسابقات در سطح پایانی در تهران برگزار خواهد شد.



حجت‌الاسلام سیدمحمد میرعمادی، ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود. وی در ابتدای این مراسم طی سخنانی گفت: مسابقات قرآنی وزارت دفاع همه ساله در شرایط بسیار مطلوبی برگزار شده و این دوره، دوره سی و دومین آن است که در سال جاری در شش منطقه کشور در حال اجراست.



حجت‌الاسلام میرعمادی اظهار کرد: آغاز این دوره از مسابقات در شیراز برگزار شد که بحمدالله این مسابقات به نحو مطلوب با حضور کارکنان، همسران، فرزندان و سربازان وظیفه برگزار شد.



ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس در ادامه سخنان خود به ایام محرم و سوگواری شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: پیوند عمیقی بین امام حسین(ع) و قرآن کریم برقرار است؛ همان‌ طور که خداوند قرآن کریم را سید کلام می‌داند، امام حسین(ع) نیز سید الشهداست.



وی ادامه داد: همان طور که قرآن میزان القسط است، امام حسین(ع) نیز امرت بالقسط است و همچنین قرآن کریم موجب پند و اندرز است و امام حسین(ع) هم در صحرای کربلا می‌فرماید که بگذارید من شما را به حق موعظه می‌کنم.



حجت‌الاسلام میرعمادی،‌ قرآن را هدایتگر به سوی رشد دانست که موجب به یقین رساندن بشر می‌شود و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نیز فرمود که من شما را به راه رشد و تعالی دعوت می‌کنم و در زیارتنامه آن حضرت می‌خوانیم «حتی اتئک الیقین».



بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم گروه تواشیح اخلاص از گروه‌های تواشیح ممتاز شیراز به اجرا برنامه پرداختند و سپس با پخش کلیپ روند برگزاری برنامه ادامه یافت. تجلیل از برگزیدگان در بخش بانوان بخش دیگر این برنامه بود که طی آن از برگزیدگان هر رشته به صورت جداگانه تجلیل به عمل آمد.



در بخش بانوان شاغل در رشته‌های مختلف 20 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد از هر رشته سه نفر برگزیده شناخته شدند و در بخش همسران کارکنان در رشته ترتیل 41 نفر شرکت کردند که در این رشته سه نفر برگزیده، در رشته حفظ نیز 58 نفر شرکت کردند که هفت نفر برگزیده شناخته شدند.



در بخش فرزندان کارکنان رشته حفظ 27 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد شش نفر برگزیده و در رشته ترتیل نیز 24 نفر شرکت کرده بودند که از این تعداد سه نفر حائز رتبه‌های برتر شده بودند.



بنا بر این گزارش، در ادامه مراسم شش نونهال قرآنی مهدکودک قرآنی مجتمع مسکونی امام رضا(ع) به قرائت قرآن کریم پرداختند و در ادامه برگزیدگان بخش آقایان تجلیل شدند.



در بخش آقایان شاغل در رشته ترتیل 59 نفر شرکت کردند که از این تعداد سه نفر برگزیده شدند و در رشته تحقیق 11 نفر و سه نفر برگزیده، رشته اذان 41 نفر و سه نفر برتر شناخته شدند، ضمن اینکه در رشته حفظ نیز سه نفر برگزیده معرفی شدند.



در بخش فرزندان پسر در رشته ترتیل 13 نفر مشارکت کردند که سه نفر برگزیده شدند و در رشته اذان نیز 15 نفر شرکت کننده و سه نفر برگزیده، در رشته حفظ یک جزء، حفظ سه جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم نیز سه نفر برگزیده شناخته شدند.



در بخش سربازان وظیفه وزارت دفاع نیز در رشته اذان دو نفر برگزیده و در رشته حفظ یک جزء یک نفر برگزیده معرفی شدند.

captcha