برگزاری اردوی بانوان نخبه قرآنی ودجا + عکس
کد خبر: 4185005
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

برگزاری اردوی بانوان نخبه قرآنی ودجا + عکس

معاون فرهنگی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از برگزاری اردوی سه روزه آموزشی ـ زیارتی قریب به 180 بانوی نخبه قرآنی اعم از بانوان شاغل، همسران و فرزندان دختر کارکنان در مشهد مقدس خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر ابراهیمی، معاون فرهنگی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاعحجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر ابراهیمی، معاون فرهنگی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: اردوی آموزشی تفریحی قریب به 180 نفر از بانوان نخبه ودجا اعم از بانوان شاغل، همسران و فرزندان دختر به مدت سه روز از 7 تا 9 آذرماه در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه بانوان فوق قرآنیان برتر در سطح وزارت دفاع از سراسر کشور هستند، اضافه کرد: این افراد حافظان منتخب در رشته‌های 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل، قاریان و مرتلان و برترین‌های رشته‌های تفسیر موضوعی و عترت‌شناسی مسابقات وزارت و نیروهای مسلح هستند که به این اردو اعزام شده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اردوی آقایان نخبه قرآنی وزارت دفاع نیز هفته گذشته در جوار مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار شد، افزود: مسابقات قرآن در سطح وزارت با حضور حدود شش هزار نفر از بانوان و آقایان به صورت غیر حضوری برگزار شد که از این تعداد هزار نفر به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کردند و 300 نفر برگزیده شدند و توانستند به مسابقات قرآن نیروهای مسلح راه پیدا کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های این اردوی آموزشی ـ زیارتی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بازآموزی و توانمندسازی، محافل قرآنی، جلسات تدبر در آیات و حرم‌شناسی از جمله برنامه‌های این اردوی چند روزه بود.

معاون فرهنگی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع با اشاره به درخشش بانوان شاغل و همسران ودجا در مسابقات قرآن نیروهای مسلح بیان کرد: طبق قولی که داده شد از سوی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع، پنج نفر از بانوان حائز رتبه اول این دوره به همراه خانواده به سفر عتبات عالیات اعزام شدند. همچنین پس از برگزاری رقابت نیروهای مسلح در بخش آقایان طی اسفندماه، آقایان حائز رتبه اول وزارت نیز به همراه خانواده به این سفر معنوی نیز اعزام خواهند شد.

وی به فعالیت 18مدرسه تخصصی قرآن و 15 مهد قرآن در سطح وزارت دفاع و در شهرهایی چون مشهد مقدس، اصفهان، شیراز، پارچین، تهران، بندرعباس و قشم، اشاره کرد و گفت: مدارس تخصصی قرآن ودجا دارای شش هزار فراگیر برنامه‌های قرآنی، مهد‌های قرآن وزارت دفاع نیز دارای بیش از هزار و 500 نفر از فرزندان خردسال کارکنان است که علوم قرآنی را به زبان ساده، شعر، قصه و داستان فرامی‌گیرند.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین 14 مرکز آموزش غیر حضوری تحت نظارت وزارت دفاع فعالیت می‌کند که نزدیک به 10 هزار نفر به صورت غیر حضوری(اینترنتی) و تلفنی مشغول فراگیری دوره‌های تجوید و حفظ قرآن هستند.

وی به اجرای دو طرح ویژه در امسال اشاره کرد و افزود: طرح مبشران نور ویژه مربیان مدارس قرآنی به منظور اعزام به تدریس در مدارس آموزش و پرورش شهرک‌های مسکونی و طرح صراط ویژه نیروهای وظیفه با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن، از جمله طرح‌های موفقی است که امسال با استقبال علاقه‌مندان برگزار شد که پس از دریافت بازخوردها، دور‌ه‌های بعدی این طرح‌ها نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha