تأکید قرضاوی بر عدم حضور در همه‌پرسی/ قانون اساسی مصر مرده‌ است
کد خبر: 1357669
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲

تأکید قرضاوی بر عدم حضور در همه‌پرسی/ قانون اساسی مصر مرده‌ است

گروه بین‌الملل: رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان جهان بار دیگر همه‌پرسی درباره قانون اساسی مصر را باطل اعلام کرد و گفت: قانون اساسی این کشور، قانونی مرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «البلاد» چاپ الجزایر، یوسف قرضاوی طی اظهاراتی که در پایگاه اینترنتی رسمی وی منتشر شد، گفت: «از همه ملت مصر در هر جایی می‌خواهم که شرکت در همه‌پرسی را نپذیرند، این همه‌پرسی باطل است، زیرا حکومتی که آن را تدوین کرده، غیر قانونی و باطل است».
یوسف قرضاوی در ادامه افزود: «مجرمان نظامی را به خداوند قهار واگذار می‌کنم. ما باید صبر کنیم، حق ناچار است صبر کند، صاحب حق پیروز خواهد شد».
قرضاوی یک بار دیگر مصری‌ها را به تحریم همه‌پرسی درباره قانون اساسی این کشور فراخواند و از آنان خواست که در برابر ظالمان مفسد بایستند.
وی در پایان تأکید کرد: «قانون اساسی جدید مصر، قانونی مرده است، سربازان ارتش مصر فاسد بوده و اموال ملت و امنیت آنان را به عنوان صاحب حق به غارت برده‌اند».
یوسف قرضاوی از شیوخ جنجالی مصری، طرفدار اخوان‌المسلمین و ساکن قطر است. وی پیش از این با صدور فتوایی شرکت در همه‌پرسی قانون اساسی مصر را حرام اعلام کرد.
گروهی از علمای الازهر با انتقاد از این فتوا وی را به سوء استفاده از دین در جهت رسیدن به اهداف سیاسی متهم کردند.
آمنه نصیر، استاد فلسفه اسلامی دانشگاه الازهر گفت: مردم و رسانه‌ها باید به قرضاوی هیچ توجهی نشان ندهند؛ چرا که وی به دین اهانت کرده و فتواهایی صادر می‌کند که خداوند توسط پیامبرش بر مردم نازل نکرده است.
قرضاوی پس از برکناری محمد‌ مرسی توسط ارتش، بارها به انتقاد از الازهر پرداخت و این مرکز را به حمایت از غاصبان حقوق مردم متهم کرد. وی پیش از این از عضویت در هیئت علمای ارشد الازهر، برکنار شد.

captcha