اعلام محورهای نخستین همایش بین‌المللی «قرآن؛ رسالت جهانی» در کربلا
کد خبر: 1399718
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

اعلام محورهای نخستین همایش بین‌المللی «قرآن؛ رسالت جهانی» در کربلا

گروه بین‌الملل: محورهای نخستین همایش بین‌المللی «قرآن کریم؛ رسالت جهانی و رویکرد انسانی» در کربلا از سوی کمیته علمی ناظر بر این همایش اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان امام حسین(ع)»، این همایش از هشتم تا دهم شهریورماه سال جاری با همکاری آستان مقدس حسینی و با حضور پژوهشگرانی از داخل و خارج از عراق در کربلای معلی برگزار خواهد شد.
نشر علوم قرآنی و فرهنگ اسلامی در میان مسلمانان در عصر جدید، ارائه پژوهش‌های قرآنی علمی به‌منظور معرفی ابعاد مختلف قرآن، نهادینه‌کردن اصول تأکید‌شده در قرآن برای تحقق وحدت اسلامی و اهتمام به پژوهش‌ها و مطالعات قرآنی قدیم و جدید علما و پژوهشگران مسلمان از اهداف برگزاری این همایش عنوان شده است.
بنا بر اعلام کمیته علمی ناظر بر همایش کربلا، «اشکالات عقیدتی و تاریخی در سایه فهم متن قرآن»، «مطالعات زبان‌شناسی در قرآن و اندیشه اهل بیت(ع) در سایه قرآن کریم»، «رسانه و تبلیغ؛ رویکرد قرآنی» «توسعه و انسان در قرآن کریم»، «وحدت اسلامی در پرتو مفاهیم قرآنی» و «ثابت و متغیر در اصطلاح علوم قرآنی» از محورهای همایش خواهد بود.
شیخ محمد صادق الخرسان از نجف اشرف؛ شیخ طه العلوانی از آمریکا؛ سیدفاضل المیلانی از انگلیس؛ شیخ محمود العیساوی از بغداد؛ سید‌محمد علی الحلو از نجف اشرف؛ شیخ عبدالمقصود حامد عبدالمقصود از مصر؛ شیخ فاضل الجابری از بصره؛ ابراهیم شبوح از تونس؛ حکمت الخفاجی از بابل؛ محمد بشاری از فرانسه؛ ولید فرج‌الله از نجف اشرف و شیخ عبدالرضا معاش از کربلا از اعضای این کمیته هستند.
آستان مقدس امام حسین(ع) از شخصیت‌های دینی و فرهنگی داخل و خارج از عراق برای شرکت در همایش دعوت به عمل آورده است و این همایش با برنامه‌های قرآنی و جلسات پژوهشی همراه خواهد بود.
پژوهش‌های که برای شرکت در همایش ارائه می‌شوند، باید ضوابط مربوط به پژوهش علمی را دارا بوده و مرتبط با یکی از محورهای مربوط به همایش تألیف شده باشند.

captcha