جنگ سوریه نه یک جنگ مذهبی که یک جنگ سیاسی علیه محور مقاومت است
کد خبر: 1411119
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کارشناس مسائل خاورمیانه در مجمع رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:

جنگ سوریه نه یک جنگ مذهبی که یک جنگ سیاسی علیه محور مقاومت است

گروه بین‌الملل: این ادعا که جنگ سوریه یک جنگ مذهبی است، یک بحث کاملا انحرافی به شمار می‌رود و در واقع آنچه که در جریان است، یک جنگ سیاسی علیه محور مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سعدالله زارعی، کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این مطلب در هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، اظهار کرد: جنگ در سوریه جنگ مذهب علیه مذهب نیست اگرچه بعضی از طرف‌های عربی تلاش‌های بسیاری کردند که این جنگ را مذهبی جلوه دهند. اتفاقات سوریه بر اساس همین سناریو پیش رفت و کارهای مختلفی انجام شد برای اینکه جنگ را مذهبی جلوه دهند.
وی با اشاره به نمادسازی‌های صورت گرفته در این جنگ، گفت: برجسته‌ترین این نماد‌ها حمله به قبور مطهر صحابه بزرگوار پیامبر(ص) بود. این حرکت در حالی انجام شد که آن‌ها با متهم کردن شیعیان حرمت صحابه را مورد اهانت قرار دادند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تناقضات موجود در اظهارات جنگ‌طلبان سوریه گفت: عجیب است که یک جا برای دفاع از صحابه، فتنه مذهبی می‌سازند و جایی دیگر قبور صحابه ویرانه می‌شود. خود این مسئله دلیلی آشکار بر غیرمذهبی بودن نزاع سوریه است. برای اثبات این مسئله دلایل دیگری هم وجود دارد که من به اختصار به بعضی از این مسائل اشاره می‌کنم.
وی افزود: در سوریه کسانی دست به جنایات می‌زنند که خود را پیروی امام حنیفه معرفی می‌کنند در حالی که شاگردان برجسته ابوحنیفه با پیروی از تعلیمات وی، به طور کلی نزاع بر سر مذهب را ممنوع و حرام دانسته‌اند.
این کارشناس مسائل بین المللی در ادامه به حمایت‌های مالی از تروریست‌ها در سوریه اشاره کرد و گفت: صد‌ها کارگر کم درآمد از مناطقی چون قفقاز به سوریه آمده‌اند و با درآمدی حدود ۲۰ برابر درآمد خود دست به اقدامات تروریستی می‌زنند، این پول‌ها از کجا می‌آید؟ آیا رهبران مذهبی توان تأمین این حجم از پول را دارند. همه این‌ها نشان می‌دهد که تمامی این اقدامات سیاسی است در حالی که آن‌ها از مذهب سخن می‌گویند.

captcha