اکران فیلم‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در خراسان رضوی
کد خبر: 1449884
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کمالی خبر داد:

اکران فیلم‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در خراسان رضوی

گروه هنر: دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در خراسان رضوی از اکران فیلم‌های این جشنواره در ۱۴۰ مرکز در مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدجواد کمالی، رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی در نشست خبری که صبح امروز، 23 شهریورماه در مجتمع فرهنگی ـ هنری هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خراسان رضوی در 140 مرکز اکران خواهد شد، عنوان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده فیلم‌های این جشنواره در 100 نقطه مشهد و 40 نقطه شهرستان‌های خراسان رضوی اکران می‌شود.

رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری این جشنواره از اوایل مهرماه در خراسان رضوی اظهار کرد: 30 عنوان فیلم کوتاه انیمیشن مستند در قالب یک بسته به دبیرخانه‌های استانی برای اکران جشنواره در استان‌ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور «تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان، تحریم اقتصادی، دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی، مقاومت و بیداری اسلامی، مقابله با استکبار جهانی، ترورسیم و صهیونیسم بین‌الملل» سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را برگزار می‌کند.

اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در 400 شهر دنیا
کمالی با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو بخش سینمای ایران و بین‌الملل و با حضور فیلم‌سازان داخلی و خارجی از اول تا 15 مهرماه برگزار می‌شود، افزود: فیلم‌های برگزیده این جشنواره در 400 شهر و کشورهای روسیه، گرجستان، هند، کویت، سوریه، سودان و فلسطین اکران خواهد شد.

وی عنوان کرد: موضوعات این جشنواره شامل نقش انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و مجاهدت رزمندگان اسلام در احیای هویت ایرانی ـ اسلامی، نقش جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا در هشت سال دفاع مقدس و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش بسیج در حفظ و توسعه علمی فرهنگی و سازندگی کشور می‌شود.

رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی اظهار کرد: نقش همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت و بیداری اسلامی، پرداختن به شهدای هسته‌ای و شهدای ترور در انقلاب اسلامی، نقش مردم در مقابله با تروریسم و فتنه و جریانات انحرافی و منافقان و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سالم سازی جامعه از جمله موضوعاتی بود که علاقه‌مندان می‌توانستند فیلم‌های خود را در این رابطه به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ارسال کنند.

وی بیان کرد: جایگاه اقتصاد مقاومتی در شکست تحریم‌های اقتصادی و سیاسی دشمن، نقش وحدت اسلامی در مقابله با اندیشه‌های تکفیری، مقابله با جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر موضوعات این جشنواره بود.

دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در خراسان رضوی با بیان اینکه در بخش سینمای ایران کلیه فیلم‌های سینمایی، سینمای ویدئویی، مستند و کوتاه که از سال 91 به بعد تولید شده‌اند و در جشنواره دوره قبل حضور نداشتند، می‌توانستند در این بخش حضور یابند، افزود: فیلم‌های ارائه شده در بخش سینمای ویدئویی حداقل باید 75 دقیقه، کوتاه حداکثر 30 دقیقه و مستند حداقل 60 دقیقه می‌بودند.

سه محور جایزه عماد مغنیه، چشم‌انداز سینمای مقاومت جهان و جلوه‌گاه نور در جشنواره
وی با اشاره به این‌که فیلم‌هایی با موضوع اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی توسط داوران انتخاب و به آن‌ها جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد، عنوان کرد: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش بین‌الملل در سه محور جایزه عماد مغنیه، چشم‌انداز سینمای مقاومت جهان و جلوه‌گاه نور با حضور آثاری از مسلمانان و مظلومان جهان برگزار می‌شود، ضمن اینکه فیلم‌هایی به بخش عماد مغنیه راه یافته‌اند که موضوعات آن مقابله با تروریسم و جنایات گروه‌های تکفیری و وهابیت بوده است.

رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی با بیان اینکه کلیه فیلم‌هایی که از ژانویه 2012 تولیده شده‌اند در این بخش حضور دارند، افزود: ارائه تصویری روشنگرانه از جنایات آمریکا و صهیونیسم در جهان، افشای نقش آمریکا و صهیونیسم در تفرقه‌افکنی و جنایات گروه‌های تکفیری، نقش بیداری اسلامی در منطقه و جهان اسلام از موضوعات بخش بین‌الملل به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تلاش مسلمانان برای احیای هویت اسلامی و مقابله با اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی، نقش مردم غزه، لبنان و سوریه در مقابله با صهیونیسم و استکبارجهانی، نقش شهدای ترور در افشای چهره حقوق بشر آمریکایی، جهانی عاری از تروریسم و سلاح هسته‌ای و معرفی شهدای مقاومت و شخصیت‌های آزادی‌خواه جهان از دیگر محورهای برگزاری این بخش بود.

کمالی اظهار کرد: نقش صهیونیسم و وهابیت در هتک حرمت به مسلمانان و پیامبران، نقش هالیود در ترویج خشونت و فرقه‌سازی در مقابله با ادیان توحیدی، شیطان پرستی، نقش وحدت اسلامی در شکست توطئه‌های سلطه‌گران جهان، تببین مبارزات و جنبش‌های آزادی‌بخش مستضعفان، مقابله با تحمیل سبک زندگی غربی و ریشه‌یابی جنبش مردمی 99 درصدی آمریکا از دیگر موضوعات این بخش به شمار می‌رود.

رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی اظهار کرد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات  اسلامی، هفته‌های فیلم با عنوان چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران با موضوع فیلم‌های ضدصهیونیستی و آمریکایی و دفاع از حقوق بشر و فیلم‌های دفاع مقدس ایران را در کشورهای منطقه برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران داری دو محور جنبی است، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور سینماگران و متخصصان عرصه سینمای کشور و برگزاری مراسم تجلیل و برزگداشت سینماگران شاخص سینمای انقلاب و دفاع مقدس دو محور این بخش است.

کمالی با اشاره به بخش جلوه‌گاه نور، بیان کرد: این بخش در جهت رشد و شکوفایی استعداد هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص اقدام برگزار می‌شود.

captcha