برگزاری اجتماع هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان پسر مشهد
کد خبر: 1456168
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
با حضور ۱۲۰۰ نفر صورت گرفت؛

برگزاری اجتماع هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان پسر مشهد

گروه اندیشه: اجتماع هزار و ۲۰۰ نفری هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان پسر مشهد در آستانه شهادت امام باقر(ع) در حسینیه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اجتماع هزار و 200 نفری هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان پسر مشهد در آستانه شهادت امام باقر(ع) نهم مهرماه، در حسینیه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی صمیمی، کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد، در این مراسم با اشاره به صفت علم به عنوان بارزترین صفت امام محمد باقر(ع) گفت: علم، مهم‌ترین و بارزترین صفت ایشان بود که در متون دینی نیز به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) این صفت خود را در مناظره‌های علمی به بهترین شکل ارائه می‌دادند و همین امر نیز زمینه را برای از میان برداشتن وجود مبارک ایشان توسط دشمنان فراهم کرد.

حجت‌الاسلام صمیمی تأکید کرد: دشمنان امام فهمیدند که نمی‌توانند با علم امام باقر(ع) مبارزه کنند لذا سعی کردند تا سد راه فعالیت‌های امام شوند و با به شهادت رساندن ایشان، در مقابل فعالیت‌های این امام معصوم(ع) بایستند.

وی با بیان اینکه راست‌گویی و گفتن حق، یکی از مهم‌ترین بینش‌های امام محمد باقر(ع) است، گفت: ایشان در اخلاق، علم و ادب برترین هستند و فعالیت‌های ایشان می‌تواند به عنوان بهترین الگوی عمل برای ما مطرح شود.

حجت‌الاسلام صمیمی همچنین خطاب به دانش‌آموزان گفت: برگزاری این مراسم بهانه‌ای شد تا ما بتوانیم در اینجا دور هم جمع شویم، با کرامات و فضایل امام باقر(ع) آشنا شده و درس‌هایی را که خداوند توسط ائمه اطهار(ع) به ما می‌دهد، فرا بگیریم.

یادآور می‌شود، دانش‌آموزان پس از این مراسم، در قالب دسته‌جات و هیئات مذهبی، به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند تا پس از اقامه نماز ظهر، در مراسم عزاداری شهادت امام محمد باقر(ع) در رواق دارالهدایه شرکت کنند.

اجتماع دانش‌آموزان برای شهادت امام محمد باقر(ع)، بزرگ‌ترین اجتماع هیئت‌های دانش‌آموزی در طول سال است که از 40 سال پیش تاکنون در حال برگزاری است.

captcha