محورهای مقاومت اسلامی در منطقه و جهان در تبريز تشريح شد
کد خبر: 2443706
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰

محورهای مقاومت اسلامی در منطقه و جهان در تبريز تشريح شد

گروه اجتماعی: محورهای مقاومت اسلامی درمنطقه و جهان روز گذشته، 15 آبان‌ماه در همايشی با منوچهر متکی، وزير امور خارجه سابق كشورمان در دانشگاه آزاد اسلامی تبريز تشريح شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبريز، منوچهر متكی، وزير امور خارجه سابق كشورمان روز گذشته، 15 آبان‌ماه در جمع دانشجويان اين دانشگاه در همايش تشريح محورهای مقاومت اسلامی در منطقه و جهان گفت: در قدرت‌های حاكم ميل برای حفظ حكومت زمانی كه آنها را ارضا نمی‌كرد باعث كشورگشايی می‌شد و هدف استعمار كهن سيراب كردن كام تشنه قدرت طلبان بودكه كشورها را زير سيطره خود قرار دهند.
وی با اشاره به تاريخچه‌ای از استعمار در طول تاريخ افزود: با توجه به مبارزات ضد استعماری در دهه‌های 50 تا 70 برخی كشورها توانستند استقلال را به كشورهايشان به ارمغان بياورند ولی استعمارگران همچنان به دنبال ساز و كاری بودند تا آب رفته را به جوی بازگردانند.
به گفته وی كشورهای استقلال يافته اين بار با استعمار نوين مواجه شدند زيرا كشورهای استعمارگر موسساتی را برای تربيت رهبرانی كه منافعشان را در كشورهای تازه استقلال يافته حفظ كند تأسيس كرده بودند و كارشان رهبرسازی برای اين كشورها بود.
متکی تأكيد كرد: كشورهای استعمارگر به اين امر نيز بسنده نكردند و به دنبال طراحی نظام نوينی بودند تا بوسيله آن در كشورهای هدف آنطور كه می‌خواهند حكمرانی كنند و همه نظامهای سياسی، اقتصادی، اجتماعی كشورها براساس تعريف آنها يعنی نظم نوين بين‌المللی باشد.
وی گفت: آمريكا ديگر آن كشور آرمانی و الگو برای جوانان نيست و امروزه نظام پولی، اقتصادی، سياسی، اجتماعی، مردم سالاری و حقوق بشر آن در معرض قضاوت افكار عمومی جهان قرار دارد. انقلاب اسلامی ايران به اين نظم نوين جواب نه داد، زيرا اين نظم تحميلی، يك سويه و براساس تعاريف استعمارگران بود و به طور صرف منافع آنها را دنبال می‌كرد و همچنان بر اين موضوع پايبندی دارد.
يادآوری می‌شود كه همايش تشريح محورهای مقاومت اسلامی درمنطقه وجهان روز گذشته به‌همت بسيج دانشجويی دانشگاه آزاد اسلامی تبريز در سالن شهريار اين دانشگاه برگزار شد.
captcha