تمدن اسلامی وام‌دار مجاهدت‌های امام باقر(ع) است
کد خبر: 3179120
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
امام‌جمعه فردیس:

تمدن اسلامی وام‌دار مجاهدت‌های امام باقر(ع) است

گروه اجتماعی: تمامی شیعیان باید پیروان خوبی برای امام محمد‌ باقر(ع) باشند و به دستورات این امام بزرگوار عمل کنند چراکه تمدن اسلامی وام‌دار مجاهدت‌های امام باقر(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ایمانی، امام‌جمعه فردیس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، طی سخنانی اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) آن‌چنان از معارف بشری برخوردار بودند که دوست و دشمن به بی‌نظیر بودن شخصیت ایشان تأکید داشتند.

وی با بیان اهمیت تعلیم و تعلم در دین مبین اسلام، یادآور شد: وجود مقدس امام محمد باقر (ع) علاوه بر ترویج علم باعث تشویق تمام افراد جامعه به علم‌آموزی شده بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در دین اسلام علم از حسن ذاتی برخودار است آنچنان که بر اساس آموزه‌های این دین مبین تمام جنبندگان عالم بر افراد طالب علم درود می‌فرستند.

ایمانی در بزرگواری شخصیت ایشان همین بس که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) در حدیثی خطاب به جابر‌بن عبدالله انصاری از تولد امام محمد باقر (ع) خبر داده و ایشان را شکافنده علوم خواندند.

امام‌جمعه فردیس با اشاره به اینکه مردم مظهر راستین امامت و ولایت را در وجود پربرکت ایشان دیدند، متذکر شد: اگر بخواهیم پیرو حقیقی این امام همام باشیم باید تبعیت محض داشته و با علم‌آموزی خود رهرو امامان معصوم (ع) باشیم.

وی ادامه داد: اگر کرسی تدریس و تعلیم امام محمد باقر(ع) نبود نهضت‌های حسینی بعد از واقعه عاشورا تعالی پیدا نمی‌کرد و این شخصیت بزرگوار و سایر ائمه اطهار(ع) با قدرت علم و هدایت خود نهضت عاشورا را بیمه و بر جبین تاریخ بشریت حک کردند.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام همواره درصدد خشکاندن شجره طیبه امامت و ولایت هستند، گفت: این شجره طیبه با مائده علمی امامان معصوم (ع) از جمله امام محمد باقر(ع) آبیاری شد و بنابراین اصل آن ثابت و فرع آن در آسمان است.

captcha