ماه مبارک رمضان نمادی از هویت دینی جامعه اسلامی است
کد خبر: 3501856
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
حجت‌الاسلام قریشی:

ماه مبارک رمضان نمادی از هویت دینی جامعه اسلامی است

فعالیت‌های اجتماعی: امام جمعه ارومیه گفت: حریم‌های الهی در ماه مبارک رمضان باید حفظ شده و ماه مبارک رمضان نمادی از هویت دینی جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن ( ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه استان و امام جمعه ارومیه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که صبح امروز در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد گفت: روزه‌خواری در ملاعام این هویت را خدشه‌دار کرده و به برکت ماه رمضان مسلمانان باید از این فرصت ‌بهره‌مند شده و در جهت تقویت حیات معنوی و نشاط مادّى خود استفاده كنند.
امام‌جمعه ارومیه اظهار داشت: اگر حریم‌های الهی حفظ شود جامعه از خشکسالی، نزول امراض و ازدیاد مرگ در امان مانده ولی اگر حریم الهی پایمال شود سختی بر مردم نازل شده و لذا تمام مسلمانان، محیط شهر را به گونه‎ای تدبیر کنند که ایمان و تقوا در شهر سایه افکند.
وی با اشاره به حقوق شهروندی در سطح جامعه و رعایت این حقوق افزود: روزه‌خواری در ملاعام، زیر پا گذاشتن حق شهروندی است و انجام چنین کارهایی در جامعه‌ی اسلامی شایسته نبوده و ننگ است.
امام جمعه ارومیه گفت: انتظار می‌رود همه افراد در این ماه با رعایت عفاف و حجاب به شئونات اسلامی توجه ویژه داشته باشند و در راستای ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر همه سازمان های اداری و نهادها همکاری و تعامل داشته باشند.
وی با اشاره به قانون و دستورالعمل موجود برای مقابله با روزه‌خواران گفت: از آنجا که روزه‌خواری در ملاعام جرم مشهود است و در قانون برای مقابله با آن مجازات در نظر گرفته‌شده و مقامات انتظامی موظف به برخورد با آن هستند.
وی ادامه داد: روزه خواری به غیر از جرم، زیر پا گذاشتن حق دیگران و نفی حقوق شهروندی است.
حجت‌الاسلام قریشی گفت: مسئولان مربوطه، باید برای فعالیت صنف رستوران‌ها و فست فودها، بستنی‌فروشی‌ها، کافی‌شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌های سنتی، صنف نانوایان قانونی وضع کنند تا در ایام ماه مبارک رمضان تخلفی صورت نگیرد.
captcha